Ortopedia-kabineteen edo ortopedien baimen sanitarioak
- Erakundea:
- Osasuna
Deskribapena
Ortopedia-kabineteak edo ortopediak establezimendu sanitarioak dira, eta haietan, indarrean dagoen legediaren arabera eskatutako titulazio ofiziala, lanbide-kualifikazioa edo esperientzia duten langileen zuzendaritza teknikoaren pean, protesi edo ortesitzat hartzen diren ortopedia-produktuak ematen dituzte, pazienteari egokituta, bai eta erabiltzaileen autonomia, funtzionalitate edo gaitasun fisikoaren galera arintzeko laguntza teknikoak ere.
Hiru baimen sanitario araututa daude: instalazioa, funtsezko aldaketak eta funtzionamendua. Funtzionamenduarenak du garrantzirik handiena, establezimendu sanitarioa jendearentzat irekitzeko aukera ematen baitu. Beste biak, hasi baino lehen, pertsona titularrari sortzeko edo aldaketak egiteko proiektua indarrean dagoen arautegiarekin bat datorrela bermatzeko dira. Hala ere, baimen sanitarioek ez dute salbuesten indarreko legeriaren arabera egokiak diren administrazio-baimenak betetzetik.
Aurretik aipatutako baimen sanitarioak kasuan kasuko Osasuneko Lurralde Ordezkaritzetako Antolamendu Sanitarioko Unitateetan izapidetzen dira. Aitzitik, ortesiak eta protesi ortopedikoak neurrira fabrikatzeko egiaztagiriak Plangintza, Antolamendu eta Ebaluazio Sanitarioko Zuzendaritzako Antolamendu eta Egiaztapen Sanitarioko Zerbitzuak (Lakua) izapidetzen ditu.
Instalatzeko baimena: sortu berriko Ortopedia Kabinete edo Ortopedientzat eskatzen da.
Funtzionamendu-baimen sanitarioa: instalazioaren baimenaren ondoren edo aldi berean izapidetzen da, eta horrelako establezimendu sanitarioei jarduera gauzatzeko ahalmena ematen die, eta nahitaezkoa da jarduera hasi aurretik. Ortopedia Kabineteen eta Ortopedien funtsezko aldaketak egin eta gero eta dagozkien jardunak hasi baino lehen behar da, orobat. Funtzionamendurako baimena establezimendu bakoitzerako ematen da, eta bost urtean behin berritu behar da.
Ortopedia Kabinete batean funtsezko aldaketak egiteko, aldez aurretik, dagokion aldatzeko baimena lortu behar da.
Funtzionatzeko baimena duen Ortopedia Kabinete baten funtsezko aldaketatzat honako hauek hartuko dira:
- a) Higiezinaren banaketa edo egitura aldatzea.
- d) Titularra aldatzea.
Lurralde-ordezkaritzek honako hauek ere izapidetzen dituzte:
- Funtsezkoak ez diren aldaketak. (gehienez ere hilabeteren buruan jakinarazi behar dituzte, egiten dituztenetik zenbatzen hasita)
- o Jarduera asistentzialaren zuzendari teknikoa edo arduraduna aldatzea.
- o Pertsonal sanitarioa edo haren dedikazio-araubidea aldatzea.
- o Jarduera, erabat edo zati batean, aldi baterako etetea.
- Itxiera jakinaraztea: gutxienez hiru hilabete lehenago.
Nori dago zuzenduta
- Ortopedia Kabineteak edo Ortopediak sortu nahi dituzten pertsona fisiko edo juridiko guztientzat. Horiek establezimendu sanitarioak dira, eta, lokal jakin batean, gaixo bakoitzari egokitutako produktu sanitarioak eskaintzen dituzte ortesien eta protesi ortopedikoen kategorietan, bai eta erabiltzaileen autonomiaren edo gaitasun fisikoaren galerak arintzeko laguntza teknikoak ere.
Aplikatu beharreko araudia
Erakundeak
Kudeatzen duen erakundea
- Osasuna / Osasun Saileko Lurralde Ordezkaritzak > Arabako Lurralde-Ordezkaritza
- Osasuna / Osasun Saileko Lurralde Ordezkaritzak > Bizkaiko Lurralde-Ordezkaritza
- Osasuna / Osasun Saileko Lurralde Ordezkaritzak > Gipuzkoako Lurralde-Ordezkaritza
Kontaktu-informazioa
Harremanetarako datuak
Arabako Lurralde Ordezkaritza
Olagibel, 38 - 01004 Vitoria-Gasteiz
Telefonoa: 945 017180 / 945 017144
Posta elektronikoa: ordenazioaaraba@euskadi.eus
Delegación Territorial de Salud de Bizkaia
Recalde zumarkalea, 39 A - 48008 Bilbao
Telefonoa: 944 031558
Posta elektronikoa: ordenazioabizkaia@euskadi.eus
Delegación Territorial de Salud de Gipuzkoa
- Nafarroa hiribidea, 4, behea - 0013 Donostia- San Sebastián
Telefonoa: 943 022740
Posta elektronikoa: ordenazioagipuzkoa@euskadi.eus
Kodea(k)
- Instalatzeko baimena: 0103101
- Funtzionatzeko baimena: 0103102
- Instalatzeko eta funtzionatzeko baimena: 0103102
- Funtzionatzeko baimena berritzea: 0103102
- Funtsezko aldaketarako baimena: 0103105
- Funtsezkoa ez den aldaketaren jakinarazpena: 0103106
- Itxieraren jakinarazpena: 0103108
Instalatzeko baimena
Instalazio-baimena Ortopedia Kabinete edo Ortopedia baten funtzionamenduaren aurretik eskatu behar da, eta arauan aurreikusitakoa betetzen duten guztietan emango da.
BALDINTZA TEKNIKOAK
Baldintza teknikoak tramitazio elektronikoa egiteko:
- IDAZKI DESKTOP aplikazioa instalatuta izan behar duzu, Izenpeko gainerako softwarerekin batera (http://www.izenpe.eus/informazioa/ziurtagiria-abian-jartzea/s15-content/eu/).
- Bistaratutako elementuen blokeatzailea desaktibatuta izan behar duzu www.euskadi.eus (laguntzarik behar badudu jarraitu instrukzio hauek).
- Kontuan hartu identifikazio elektronikoaren bitarteko bat izan beharko duzula.
INSTRUKZIOAK
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
-
- a) Establezimendu sanitarioaren titularra pertsona fisiko bat bada: nortasun-agiri nazionala, pasaportea edo haren identitatea egiaztatzeko balio duen beste agiri bat.
- b) Establezimendu sanitarioaren titularra pertsona juridikoa bada: Identifikazio fiskaleko zenbakia, sortzeko agiria, estatutuak, zentroaren izenean jarduten duen pertsonaren ordezkaritza egiaztatzen duen agiria eta haren nortasun-agiria, pasaportea edo haren nortasuna egiaztatzen duen beste edozein dokumentu.
- c) Establezimendu sanitarioaren memoria deskribatzailea; hartan, haren kokapena, ezaugarriak, instalazioak, barne-antolamendua eta asistentzia-eskaintza eta jarduerak zehaztuko dira.
- d) Lokalaren plano multzoa eta xehetasun-planoa; bertan sarrerak, espazioen banaketa eta azalerak zehaztuko dira.
- e) Instalatzeko baimen-tasa ordaindu izanaren egiaztagiria
-
Betekizunak
Establezimendua abiarazi aurretik.
Eskabide hauen tramitazio elektronikoa egiteko beharrezkoa da:
- Pertsona juridikoaren identifikazio elektronikoa (Izenpe-Entitatearen ordezkariaren ziurtagiria, FNMT ziurtagiria, …) eskabidea egiten duten ikastetxearena.
- Pertsona fisikoaren identifikazio elektronikoa (NAN elektronikoa, Izenpe-Herritarraren ziurtagiria,…) zentroaren titular gisa agertzen den pertsona edo pertsona hori Eusko Jaurlaritzako Administrazioko Ordezkarien erregistro elektronikoan izena emanda baldin badago (informazio gehiago ondorengo estekan).
Halaber, beharrezkoa da:
- Zerbitzu elektronikora sartu eta hemen, bete beharreko lau pausu izango dira:
- 1. Eskaria bete.
- 2. Prestatutako dokumentu eta inprimakiak erantsi.
- 3. Eskaria sinatu.
- 4. Erantsitako dokumentazioa eta eskaria bidali.
Oharra: Herritarren eskubidea da kasuan kasuko prozedurari aplika dakizkiokeen arauek eskatzen ez dituzten dokumentuak edo administrazio jardulearen esku daudenak ez aurkeztea, (Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 53. artikulua). Eskubide horretaz baliatu ahal izateko, emandako Dokumentazioa atalean, entregatutako dokumentuen informazioa beteko du.
Abisua: Espedientearen egoeraren jarraipena eta segimendua Nire karpeta-ren bidez egingo da.
Ebazpena eta errekurtsoak
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Gora jotzeko errekurtsoa administrazio-errekurtsoa da. Honen bidez, administrazio-organo bati eskatzen zaio hierarkikoki haren mende dagoen beste organo batek emandako egintza berrikusteko eta zuzentzeko.
Zer egintzaren aurka jartzen da?
- Administrazio-bideari bukaera ematen ez dioten egintzen aurka.
- Zuzenean edo zeharka auziaren muina erabakitzen duten edo prozedurak aurrera egitea eragozten duten izapidezko egintzen aurka.
Zer organori jartzen zaio?
- Errekurritutako egintza ematen duen organoari edo haren goragokoari.
Zer epe daukazu errekurtsoa jartzeko?
- Hilabete, egintza espresu bat errekurritzen baduzu.
- 3 hilabete, presuntziozko egintza bat errekurritzen baduzu.
Zer epe dauka Administrazioak ebazteko?
- 3 hilabete.
Epe horretan Administrazioak ez badizu ebazpena jakinarazten:
- Errekurtsoa baietsitzat joko da, baldin eta presuntziozko egintza errekurritu baduzu.
- Errekurtsoa ezetsitzat joko da, baldin eta egintza espresu bat errekurritu baduzu.
Zer errekurtso jar dezakezu gero?
- Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa, bide judizialetik.
- Berrikusteko errekurtso berezia, salbuespenez.
Informazio gehiago: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen V. titulua, II. kapitulua, Administrazio-errekurtsoak
Beste tramite batzuk
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Beharrezkoak iruditzen zaizkizun dokumentuak aurkeztu ditzakezu, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Ebazpena eman baino lehen, eskabidean atzera egiteko aukera dago.
Atzera egin arren, babesten zaituzten eskubideak mantenduko dira, eta beste prozedura baten erabiltzeko aukera izango da.
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 94. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak deialdiko arauan ezarritako betekizunak betetzen ez baditu, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu akatsak zuzentzeko. Zuzentzen ez badituzu, Administrazioak eskaeran atzera egin duzula ulertuko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 68. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak edo komunikazioak informazioa gehitzea beharrezkoa bada, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu dokumentazio berria aurkezteko. Ezer aurkezten ez baduzu, Administrazioak komunikazio edo eskaeraren tramitazioarekin aurrera jarraituko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Noiz egin diezaioket uko laguntza bati?
Ebazpena eman ondoren, edozein momentutan.
Zer gertatzen da nire eskubideekin?
Uko egiten baduzu, galdu egingo dituzu prozedura honetan babesten zaituzten eskubideak
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 94. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak edo komunikazioak informazioa gehitzea beharrezkoa badu, organo eskudunak 15 eguneko epea emango dizu informazioa gehitzeko. Gehitzen ez baduzu, Administrazioak komunikazio edo eskaerarekin aurrera jarraituko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta dokumentazio gehitzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Funtzionatzeko baimena
Sortu berriko eta instalazio-baimena duen Ortopedia Kabinete edo Ortopedia baten funtzionamendu-baimena jarduerari ekin aurretik lortu behar da, eta hori eskatu behar da:
- a) Instalazio-baimena jakinarazten denetik urtebete bete aurretik, hura sortzeak obra berria edo dagoeneko badagoen higiezin baten egitura edo banaketa aldatzea ez badakar.
- b) Instalazio-baimena jakinarazten denetik bi urte bete aurretik, gainontzeko kasuetan obrak hasi ez badira edo haiek gelditu badira.
Era berean, Ortopedia Kabineteen edo Ortopedien funtsezko aldaketak egin eta gero eta dagozkien jardunak hasi baino lehen lortu behar da.
BALDINTZA TEKNIKOAK
Baldintza teknikoak tramitazio elektronikoa egiteko:
- IDAZKI DESKTOP aplikazioa instalatuta izan behar duzu, Izenpeko gainerako softwarerekin batera (http://www.izenpe.eus/informazioa/ziurtagiria-abian-jartzea/s15-content/eu/).
- Bistaratutako elementuen blokeatzailea desaktibatuta izan behar duzu www.euskadi.eus (laguntzarik behar badudu jarraitu instrukzio hauek).
- Kontuan hartu identifikazio elektronikoaren bitarteko bat izan beharko duzula.
INSTRUKZIOAK
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
-
Establezimendu mota horrekin lotutako eskabide-inprimakia aurkeztea, honako agiri hauekin batera:
- a) Establezimendu sanitarioaren titularra pertsona juridiko bat bada eta haren izenean jarduten duena Osasun Sailaren artxiboetan ageri dena ez beste pertsona fisiko bat bada, bere ordezkaritza egiaztatzen duen agiria eta Nortasun Agiria, pasaportea edo bere nortasuna egiaztatzeko balio duen beste edozein agiri.
- b) Pertsonal sanitarioaren zerrenda, bakoitzaren tituluen eta dedikazio-araubidearen frogagiriekin.
- c) Jarduera asistentzialaren zuzendari teknikoaren edo arduradunaren izendapena, titulazioarekin eta izendatutako pertsonaren idatzizko onarpenarekin batera.
- d) Establezimendu sanitarioak dituen aparatu, ekipamendu eta tresnei buruzko memoria.
-
Establezimendu mota horrekin lotutako eskabide-inprimakia aurkeztea, honako agiri hauekin batera:
- Ordezkaritza egiaztatzen duen agiria eta establezimendu sanitarioaren titularraren izenean jarduten duen pertsonaren Nortasun Agiri Nazionala, pasaportea edo nortasuna egiaztatzeko balio duen beste edozein agiri, hura pertsona juridikoa denean eta haren ordezkaria Osasun Sailaren artxiboetan agertzen denaz bestelako pertsona fisiko bat denean bakarrik.
-
Betekizunak:
Pertsonala:
- Ortopediako teknikaria edo ortoprotesikako goi-mailako teknikaria edo erakunde eskudunak horiei homologatutako beste bat edo neurrira egindako ortopediako produktuak egiteko arduradun teknikoa izateko behar den tituluetako bat, maiatzaren 10eko 437/2002 Errege Dekretuan zehaztutako berariazko prestakuntzaz osatua. Titulaziorik ezean, profesional horrek 414/1996 Errege Dekretuaren hamargarren xedapen gehigarriaren 2. apartatuan eskatzen den esperientzia izan beharko du (414/1996 Errege Dekretua, martxoaren 1ekoa, produktu sanitarioak arautzen dituena). Eta, hain zuzen ere, esperientzia hori egiaztatu behar du aipatutako Errege Dekretua aldatu zuen abenduaren 18ko 2727/1998 Errege Dekretuaren bigarren xedapen iragankorrean ezarritakoaren arabera. Profesional hori jarduera asistentzialaren arduraduna izango da, indarrean dagoen legediaren arabera, eta jendaurreko orduetan etengabe egon beharko du lantokian.
- Gainerako langileak jarduera asistentzialaren arduradunaren menpe ariko dira, eta hauek ere euren eginkizunak betetzeko beharrezko titulazioa izan eta indarrean dagoen legediak kasuan kasu eskatzen dituen elkargo-agiriak eduki beharko dituzte.
Lokalak eta ekipamendua:
- Lokalak behar bezala bereizita eduki behar ditu eremu funtzional hauek:
- Jendeari arreta emateko eremua
- Neurketak hartu eta probak eta ukituak egiteko eremua
- Komunen eremua
- Biltegi-eremua
- Zerbitzu-zorroaren arabera, honako eremu hauek eduki beharko ditu, elkarrengandik behar bezala bereizita:
- Ebaluazio- eta azterketa-eremua
- Igeltsu-gela (neurriak eta moldeak hartzea)
- Lantegi-eremua (produktuak egokitzea eta, hala badagokio, diseinatu eta egitea) merkataritza-establezimendua ez den beste leku batean egon ahal izango da.
- Gutxieneko ekipamendua:
- Ohatila edo besaulkia.
- Gorputz osoko ispilua.
- Podoskopioa edo antzeko helburua duen tresneria.
- Egokitzeko tresna egokiak.
- Bere zerbitzu-zorroan dauden produktuen arabera, aurreko atalean jasotako gainerako eremuetatik, gutxieneko ekipamendu hau izan beharko du horietako bakoitzerako:
- Ebaluazio- eta azterketa-eremua: Ohatila, gorputz osoko ispilua, eta martxa-probak egiten badira, altueran erregulatzeko moduko barra paraleloak izan beharko ditu.
- Igeltsu-gela: Harraska eta eskaiolazko moldeak egiteko tresna egokiak.
- Lantegi-eremua: Lan-mahaia eta gainerako tresnak, produktuak behar bezala egokitzeko eta, hala badagokio, diseinatu eta egiteko.
- Gune bakoitzeko argiztapen-egoera eta egoera higieniko eta sanitarioak erabiltzaileari laguntza egokia emateko beharrezkoak izango dira une oro, indarrean dagoen legerian ezarritakoaren arabera. Era berean, erabiltzaileen intimitatea errespetatzen dela bermatu beharko dute.
- Establezimendurako sarbideak, bai eta eremuen arteko komunikazioak ere, irisgarritasuna sustatzeko indarrean dagoen araudiak ezarritakora egokituko dira, eta, nolanahi ere, desgaitasunen bat duten pertsonen mugimendu autonomoa ahalbidetuko dute.
Zerbitzu-zorroa:
- Ortopedia Kabinete edo Ortopedia bakoitzak bere zerbitzu-zorroa ezarriko du, eta dituzten produktu ortoprotesiko eta laguntza tekniko guztien zerrenda jasoko dute bertan; horrez gain, serieko produktuak diren, egokitzapena behar duten edo haiek beraiek edo itunpeko zentro batean eginak diren zehaztuko dute.
Eskabide hauen tramitazio elektronikoa egiteko beharrezkoa da:
- Pertsona juridikoaren identifikazio elektronikoa (Izenpe-Entitatearen ordezkariaren ziurtagiria, FNMT ziurtagiria, …) eskabidea egiten duten ikastetxearena.
- Pertsona fisikoaren identifikazio elektronikoa (NAN elektronikoa, Izenpe-Herritarraren ziurtagiria,…) zentroaren titular gisa agertzen den pertsona edo pertsona hori Eusko Jaurlaritzako Administrazioko Ordezkarien erregistro elektronikoan izena emanda baldin badago (informazio gehiago ondorengo estekan).
Halaber, beharrezkoa da:
- Zerbitzu elektronikora sartu eta hemen, bete beharreko lau pausu izango dira:
- 1. Eskaria bete.
- 2. Prestatutako dokumentu eta inprimakiak erantsi.
- 3. Eskaria sinatu.
- 4. Erantsitako dokumentazioa eta eskaria bidali.
Oharra: Herritarren eskubidea da kasuan kasuko prozedurari aplika dakizkiokeen arauek eskatzen ez dituzten dokumentuak edo administrazio jardulearen esku daudenak ez aurkeztea, (Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 53. artikulua). Eskubide horretaz baliatu ahal izateko, emandako Dokumentazioa atalean, entregatutako dokumentuen informazioa beteko du.
Abisua: Espedientearen egoeraren jarraipena eta segimendua Nire karpeta-ren bidez egingo da.
Ebazpena eta errekurtsoak
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Gora jotzeko errekurtsoa administrazio-errekurtsoa da. Honen bidez, administrazio-organo bati eskatzen zaio hierarkikoki haren mende dagoen beste organo batek emandako egintza berrikusteko eta zuzentzeko.
Zer egintzaren aurka jartzen da?
- Administrazio-bideari bukaera ematen ez dioten egintzen aurka.
- Zuzenean edo zeharka auziaren muina erabakitzen duten edo prozedurak aurrera egitea eragozten duten izapidezko egintzen aurka.
Zer organori jartzen zaio?
- Errekurritutako egintza ematen duen organoari edo haren goragokoari.
Zer epe daukazu errekurtsoa jartzeko?
- Hilabete, egintza espresu bat errekurritzen baduzu.
- 3 hilabete, presuntziozko egintza bat errekurritzen baduzu.
Zer epe dauka Administrazioak ebazteko?
- 3 hilabete.
Epe horretan Administrazioak ez badizu ebazpena jakinarazten:
- Errekurtsoa baietsitzat joko da, baldin eta presuntziozko egintza errekurritu baduzu.
- Errekurtsoa ezetsitzat joko da, baldin eta egintza espresu bat errekurritu baduzu.
Zer errekurtso jar dezakezu gero?
- Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa, bide judizialetik.
- Berrikusteko errekurtso berezia, salbuespenez.
Informazio gehiago: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen V. titulua, II. kapitulua, Administrazio-errekurtsoak
Beste tramite batzuk
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Beharrezkoak iruditzen zaizkizun dokumentuak aurkeztu ditzakezu, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Ebazpena eman baino lehen, eskabidean atzera egiteko aukera dago.
Atzera egin arren, babesten zaituzten eskubideak mantenduko dira, eta beste prozedura baten erabiltzeko aukera izango da.
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 94. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak deialdiko arauan ezarritako betekizunak betetzen ez baditu, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu akatsak zuzentzeko. Zuzentzen ez badituzu, Administrazioak eskaeran atzera egin duzula ulertuko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 68. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak edo komunikazioak informazioa gehitzea beharrezkoa bada, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu dokumentazio berria aurkezteko. Ezer aurkezten ez baduzu, Administrazioak komunikazio edo eskaeraren tramitazioarekin aurrera jarraituko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Noiz egin diezaioket uko laguntza bati?
Ebazpena eman ondoren, edozein momentutan.
Zer gertatzen da nire eskubideekin?
Uko egiten baduzu, galdu egingo dituzu prozedura honetan babesten zaituzten eskubideak
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 94. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak edo komunikazioak informazioa gehitzea beharrezkoa badu, organo eskudunak 15 eguneko epea emango dizu informazioa gehitzeko. Gehitzen ez baduzu, Administrazioak komunikazio edo eskaerarekin aurrera jarraituko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta dokumentazio gehitzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Instalatzeko eta funtzionatzeko baimena
Ortoprotesia Kabinete edo Ortopedia baten instalazio eta funtzionamendu-baimenak batera eskatu daitezke, betiere haren sorrerak obra berri bat edo jada badagoen higiezin baten banaketa edo egitura aldatzea ez badakar.
BALDINTZA TEKNIKOAK
Baldintza teknikoak tramitazio elektronikoa egiteko:
- IDAZKI DESKTOP aplikazioa instalatuta izan behar duzu, Izenpeko gainerako softwarerekin batera (http://www.izenpe.eus/informazioa/ziurtagiria-abian-jartzea/s15-content/eu/).
- Bistaratutako elementuen blokeatzailea desaktibatuta izan behar duzu www.euskadi.eus (laguntzarik behar badudu jarraitu instrukzio hauek).
- Kontuan hartu identifikazio elektronikoaren bitarteko bat izan beharko duzula.
INSTRUKZIOAK
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
-
- a) Establezimendu sanitarioaren titularra pertsona fisiko bat bada: nortasun-agiri nazionala, pasaportea edo haren identitatea egiaztatzeko balio duen beste agiri bat.
- b) Establezimendu sanitarioaren titularra pertsona juridikoa bada: Identifikazio fiskaleko zenbakia, sortzeko agiria, estatutuak, zentroaren izenean jarduten duen pertsonaren ordezkaritza egiaztatzen duen agiria eta haren nortasun-agiria, pasaportea edo haren nortasuna egiaztatzen duen beste edozein dokumentu.
- c) Establezimendu sanitarioaren memoria deskribatzailea; hartan, haren kokapena, ezaugarriak, instalazioak, barne-antolamendua eta asistentzia-eskaintza eta jarduerak zehaztuko dira.
- d) Lokalaren plano multzoa eta xehetasun-planoa; bertan sarrerak, espazioen banaketa eta azalerak zehaztuko dira.
- e) Pertsonal sanitarioaren zerrenda, bakoitzaren tituluen eta dedikazio-araubidearen frogagiriekin.
- f) Jarduera asistentzialaren zuzendari teknikoaren edo arduradunaren izendapena, titulazioarekin eta izendatutako pertsonaren idatzizko onarpenarekin batera.
- g) Establezimendu sanitarioak dituen aparatu, ekipamendu eta tresnei buruzko memoria.
- h) Instalatzeko baimen-tasa ordaindu izanaren egiaztagiria.
-
Betekizunak
Pertsonala:
- Ortopediako teknikaria, ortoprotesikako goi-mailako teknikaria edo erakunde eskudunak horiei homologatutako beste bat izatea edo neurrira egindako ortopediako produktuak egiteko arduradun teknikoa izateko behar den tituluetako bat duena, maiatzaren 10eko 437/2002 Errege Dekretuan zehaztutako berariazko prestakuntzaz osatua. Titulaziorik ezean, profesional horrek 414/1996 Errege Dekretuaren hamargarren xedapen gehigarriaren 2. apartatuan eskatzen den esperientzia izan beharko du (414/1996 Errege Dekretua, martxoaren 1ekoa, produktu sanitarioak arautzen dituena). Eta, hain zuzen ere, esperientzia hori egiaztatu behar du aipatutako Errege Dekretua aldatu zuen abenduaren 18ko 2727/1998 Errege Dekretuaren bigarren xedapen iragankorrean ezarritakoaren arabera. Profesional hori jarduera asistentzialaren arduraduna izango da, indarrean dagoen legediaren arabera, eta jendaurreko orduetan etengabe egon beharko du lantokian.
- Gainerako langileak jarduera asistentzialaren arduradunaren menpe ariko dira, eta hauek ere euren eginkizunak betetzeko beharrezko titulazioa izan eta indarrean dagoen legediak kasuan kasu eskatzen dituen elkargo-agiriak eduki beharko dituzte.
Lokalak eta ekipamendua:
- Lokalak behar bezala bereizita eduki behar ditu eremu funtzional hauek:
- Jendeari arreta emateko eremua
- Neurketak hartu eta probak eta ukituak egiteko eremua
- Komunen eremua
- Biltegi-eremua
- Zerbitzu-zorroaren arabera, honako eremu hauek eduki beharko ditu, elkarrengandik behar bezala bereizita:
- Ebaluazio- eta azterketa-eremua
- Igeltsu-gela (neurriak eta moldeak hartzea)
- Lantegi-eremua (produktuak egokitzea eta, hala badagokio, diseinatu eta egitea) merkataritza-establezimendua ez den beste leku batean egon ahal izango da.
- Gutxieneko ekipamendua:
- Ohatila edo besaulkia.
- Gorputz osoko ispilua.
- Podoskopioa edo antzeko helburua duen tresneria.
- Egokitzeko tresna egokiak.
- Bere zerbitzu-zorroan dauden produktuen arabera, aurreko atalean jasotako gainerako eremuetatik, gutxieneko ekipamendu hau izan beharko du horietako bakoitzerako:
- Ebaluazio eta azterketa-eremua: Ohatila, gorputz osoko ispilua, eta martxa-probak egiten badira, altueran erregulatzeko moduko barra paraleloak izan beharko ditu.
- Igeltsu-gela: Harraska eta eskaiolazko moldeak egiteko tresna egokiak.
- Lantegi-eremua: Lan-mahaia eta gainerako tresnak, produktuak behar bezala egokitzeko eta, hala badagokio, diseinatu eta egiteko.
- Gune bakoitzeko argiztapen-egoera eta egoera higieniko eta sanitarioak erabiltzaileari laguntza egokia emateko beharrezkoak izango dira une oro, indarrean dagoen legerian ezarritakoaren arabera. Era berean, erabiltzaileen intimitatea errespetatzen dela bermatu beharko dute.
- Establezimendurako sarbideak, bai eta eremuen arteko komunikazioak ere, irisgarritasuna sustatzeko indarrean dagoen araudiak ezarritakora egokituko dira, eta, nolanahi ere, desgaitasunen bat duten pertsonen mugimendu autonomoa ahalbidetuko dute.
Eskabide hauen tramitazio elektronikoa egiteko beharrezkoa da:
- Pertsona juridikoaren identifikazio elektronikoa (Izenpe-Entitatearen ordezkariaren ziurtagiria, FNMT ziurtagiria, …) eskabidea egiten duten ikastetxearena.
- Pertsona fisikoaren identifikazio elektronikoa (NAN elektronikoa, Izenpe-Herritarraren ziurtagiria,…) zentroaren titular gisa agertzen den pertsona edo pertsona hori Eusko Jaurlaritzako Administrazioko Ordezkarien erregistro elektronikoan izena emanda baldin badago (informazio gehiago ondorengo estekan).
Halaber, beharrezkoa da:
- Zerbitzu elektronikora sartu eta hemen, bete beharreko lau pausu izango dira:
- 1. Eskaria bete.
- 2. Prestatutako dokumentu eta inprimakiak erantsi.
- 3. Eskaria sinatu.
- 4. Erantsitako dokumentazioa eta eskaria bidali.
Oharra: Herritarren eskubidea da kasuan kasuko prozedurari aplika dakizkiokeen arauek eskatzen ez dituzten dokumentuak edo administrazio jardulearen esku daudenak ez aurkeztea, (Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 53. artikulua). Eskubide horretaz baliatu ahal izateko, emandako Dokumentazioa atalean, entregatutako dokumentuen informazioa beteko du.
Abisua: Espedientearen egoeraren jarraipena eta segimendua Nire karpeta-ren bidez egingo da.
Ebazpena eta errekurtsoak
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Gora jotzeko errekurtsoa administrazio-errekurtsoa da. Honen bidez, administrazio-organo bati eskatzen zaio hierarkikoki haren mende dagoen beste organo batek emandako egintza berrikusteko eta zuzentzeko.
Zer egintzaren aurka jartzen da?
- Administrazio-bideari bukaera ematen ez dioten egintzen aurka.
- Zuzenean edo zeharka auziaren muina erabakitzen duten edo prozedurak aurrera egitea eragozten duten izapidezko egintzen aurka.
Zer organori jartzen zaio?
- Errekurritutako egintza ematen duen organoari edo haren goragokoari.
Zer epe daukazu errekurtsoa jartzeko?
- Hilabete, egintza espresu bat errekurritzen baduzu.
- 3 hilabete, presuntziozko egintza bat errekurritzen baduzu.
Zer epe dauka Administrazioak ebazteko?
- 3 hilabete.
Epe horretan Administrazioak ez badizu ebazpena jakinarazten:
- Errekurtsoa baietsitzat joko da, baldin eta presuntziozko egintza errekurritu baduzu.
- Errekurtsoa ezetsitzat joko da, baldin eta egintza espresu bat errekurritu baduzu.
Zer errekurtso jar dezakezu gero?
- Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa, bide judizialetik.
- Berrikusteko errekurtso berezia, salbuespenez.
Informazio gehiago: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen V. titulua, II. kapitulua, Administrazio-errekurtsoak
Beste tramite batzuk
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Beharrezkoak iruditzen zaizkizun dokumentuak aurkeztu ditzakezu, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Ebazpena eman baino lehen, eskabidean atzera egiteko aukera dago.
Atzera egin arren, babesten zaituzten eskubideak mantenduko dira, eta beste prozedura baten erabiltzeko aukera izango da.
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 94. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak deialdiko arauan ezarritako betekizunak betetzen ez baditu, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu akatsak zuzentzeko. Zuzentzen ez badituzu, Administrazioak eskaeran atzera egin duzula ulertuko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 68. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak edo komunikazioak informazioa gehitzea beharrezkoa bada, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu dokumentazio berria aurkezteko. Ezer aurkezten ez baduzu, Administrazioak komunikazio edo eskaeraren tramitazioarekin aurrera jarraituko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Noiz egin diezaioket uko laguntza bati?
Ebazpena eman ondoren, edozein momentutan.
Zer gertatzen da nire eskubideekin?
Uko egiten baduzu, galdu egingo dituzu prozedura honetan babesten zaituzten eskubideak
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 94. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak edo komunikazioak informazioa gehitzea beharrezkoa badu, organo eskudunak 15 eguneko epea emango dizu informazioa gehitzeko. Gehitzen ez baduzu, Administrazioak komunikazio edo eskaerarekin aurrera jarraituko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta dokumentazio gehitzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Funtzionatzeko baimena berritzea
Funtzionamendurako baimenak bost urterako balio du, eta, baimenaren indarraldia amaitu baino hiru hilabete lehenago, baimenaren titularrak baimena berritzea eskatu behar du.
BALDINTZA TEKNIKOAK
Baldintza teknikoak tramitazio elektronikoa egiteko:
- IDAZKI DESKTOP aplikazioa instalatuta izan behar duzu, Izenpeko gainerako softwarerekin batera (http://www.izenpe.eus/informazioa/ziurtagiria-abian-jartzea/s15-content/eu/).
- Bistaratutako elementuen blokeatzailea desaktibatuta izan behar duzu www.euskadi.eus (laguntzarik behar badudu jarraitu instrukzio hauek).
- Kontuan hartu identifikazio elektronikoaren bitarteko bat izan beharko duzula.
INSTRUKZIOAK
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
-
- a) Pertsonal sanitarioaren zerrenda eguneratua, sartu berri den pertsonalaren tituluen, elkargoko kidetasunaren eta, hala behar bada, dedikazio-araubidearen frogagiriekin.
- b) Funtzionatzeko baimena eman zenean zeuden kondizioak ez direla aldatu baieztatzen duen adierazpen sinatua.
- c) Funtsezkoak ez diren aldaketak gertatu badira eta 22. artikuluan aurreikusten den gisan haien berri eman ez bada, aldaketa horiek azaltzeko memoria.
- d) Dagokion tasa ordaindu izanaren egiaztagiria.
-
Betekizunak
Egiaztatzea, ikuskapen-bisita bidez, indarrean dauden arauek aurreikusitako betekizunak betetzen dituztela eta dagokion instalazio-baimenari egokitzen zaiola.
Eskaera aurkeztea, aurretik zehaztutako dokumentazioarekin batera
Eskabide hauen tramitazio elektronikoa egiteko beharrezkoa da:
- Pertsona juridikoaren identifikazio elektronikoa (Izenpe-Entitatearen ordezkariaren ziurtagiria, FNMT ziurtagiria, …) eskabidea egiten duten ikastetxearena.
- Pertsona fisikoaren identifikazio elektronikoa (NAN elektronikoa, Izenpe-Herritarraren ziurtagiria,…) zentroaren titular gisa agertzen den pertsona edo pertsona hori Eusko Jaurlaritzako Administrazioko Ordezkarien erregistro elektronikoan izena emanda baldin badago (informazio gehiago ondorengo estekan).
Halaber, beharrezkoa da:
- Zerbitzu elektronikora sartu eta hemen, bete beharreko lau pausu izango dira:
- 1. Eskaria bete.
- 2. Prestatutako dokumentu eta inprimakiak erantsi.
- 3. Eskaria sinatu.
- 4. Erantsitako dokumentazioa eta eskaria bidali.
Oharra: Herritarren eskubidea da kasuan kasuko prozedurari aplika dakizkiokeen arauek eskatzen ez dituzten dokumentuak edo administrazio jardulearen esku daudenak ez aurkeztea, (Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 53. artikulua). Eskubide horretaz baliatu ahal izateko, emandako Dokumentazioa atalean, entregatutako dokumentuen informazioa beteko du.
Abisua: Espedientearen egoeraren jarraipena eta segimendua Nire karpeta-ren bidez egingo da.
Ebazpena eta errekurtsoak
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Gora jotzeko errekurtsoa administrazio-errekurtsoa da. Honen bidez, administrazio-organo bati eskatzen zaio hierarkikoki haren mende dagoen beste organo batek emandako egintza berrikusteko eta zuzentzeko.
Zer egintzaren aurka jartzen da?
- Administrazio-bideari bukaera ematen ez dioten egintzen aurka.
- Zuzenean edo zeharka auziaren muina erabakitzen duten edo prozedurak aurrera egitea eragozten duten izapidezko egintzen aurka.
Zer organori jartzen zaio?
- Errekurritutako egintza ematen duen organoari edo haren goragokoari.
Zer epe daukazu errekurtsoa jartzeko?
- Hilabete, egintza espresu bat errekurritzen baduzu.
- 3 hilabete, presuntziozko egintza bat errekurritzen baduzu.
Zer epe dauka Administrazioak ebazteko?
- 3 hilabete.
Epe horretan Administrazioak ez badizu ebazpena jakinarazten:
- Errekurtsoa baietsitzat joko da, baldin eta presuntziozko egintza errekurritu baduzu.
- Errekurtsoa ezetsitzat joko da, baldin eta egintza espresu bat errekurritu baduzu.
Zer errekurtso jar dezakezu gero?
- Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa, bide judizialetik.
- Berrikusteko errekurtso berezia, salbuespenez.
Informazio gehiago: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen V. titulua, II. kapitulua, Administrazio-errekurtsoak
Beste tramite batzuk
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Beharrezkoak iruditzen zaizkizun dokumentuak aurkeztu ditzakezu, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Ebazpena eman baino lehen, eskabidean atzera egiteko aukera dago.
Atzera egin arren, babesten zaituzten eskubideak mantenduko dira, eta beste prozedura baten erabiltzeko aukera izango da.
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 94. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak deialdiko arauan ezarritako betekizunak betetzen ez baditu, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu akatsak zuzentzeko. Zuzentzen ez badituzu, Administrazioak eskaeran atzera egin duzula ulertuko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 68. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak edo komunikazioak informazioa gehitzea beharrezkoa bada, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu dokumentazio berria aurkezteko. Ezer aurkezten ez baduzu, Administrazioak komunikazio edo eskaeraren tramitazioarekin aurrera jarraituko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Noiz egin diezaioket uko laguntza bati?
Ebazpena eman ondoren, edozein momentutan.
Zer gertatzen da nire eskubideekin?
Uko egiten baduzu, galdu egingo dituzu prozedura honetan babesten zaituzten eskubideak
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 94. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak edo komunikazioak informazioa gehitzea beharrezkoa badu, organo eskudunak 15 eguneko epea emango dizu informazioa gehitzeko. Gehitzen ez baduzu, Administrazioak komunikazio edo eskaerarekin aurrera jarraituko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta dokumentazio gehitzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Funtsezko aldaketarako baimena
Ortopedia Kabinete edo Ortopedia batean honako hauetakoren bat eginez gero:
- Higiezinaren egitura edo banaketa aldatzea edo haren zerbitzu-zorroa aldatzea, horrek eremu funtzional berriak bereizteko beharra badakar
- Baimenaren titularra aldatzea
BALDINTZA TEKNIKOAK
Baldintza teknikoak tramitazio elektronikoa egiteko:
- IDAZKI DESKTOP aplikazioa instalatuta izan behar duzu, Izenpeko gainerako softwarerekin batera (http://www.izenpe.eus/informazioa/ziurtagiria-abian-jartzea/s15-content/eu/).
- Bistaratutako elementuen blokeatzailea desaktibatuta izan behar duzu www.euskadi.eus (laguntzarik behar badudu jarraitu instrukzio hauek).
- Kontuan hartu identifikazio elektronikoaren bitarteko bat izan beharko duzula.
INSTRUKZIOAK
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
-
- a) Establezimendu sanitarioaren titularra pertsona juridiko bat bada eta haren izenean jarduten duena Osasun Sailaren artxiboetan ageri dena ez beste pertsona fisiko bat bada, bere ordezkaritza egiaztatzen duen agiria eta Nortasun Agiria, pasaportea edo bere nortasuna egiaztatzeko balio duen beste edozein agiri.
- b) Proposatutako aldaketaren justifikazio-memoria; aurreikusitako betearazpen-epea, asistentzia-kalitatea bermatzeko hartuko diren neurriak eta funtzionamendu egokia edo, bestela, establezimendu sanitarioaren aldi baterako itxiera adieraziko dira
- c) Lokalaren multzo- eta xehetasun-planoa; bertan sarrerak, espazioen banaketa eta azalerak zehaztuko dira
- d) Funtsezko aldaketak baimentzeko tasa ordaindu izanaren egiaztagiria
-
- a) Establezimendu sanitarioaren aurreko titularra pertsona juridiko bat bada eta haren izenean jarduten duena Osasun Sailaren artxiboetan ageri dena ez beste pertsona fisiko bat bada, bere ordezkaritza egiaztatzen duen agiria eta Nortasun Agiria, pasaportea edo bere nortasuna egiaztatzeko balio duen beste edozein agiri.
- b) Establezimendu sanitarioaren titular berria pertsona fisiko bat bada: nortasun-agiri nazionala, pasaportea edo haren identitatea egiaztatzeko balio duen beste agiri bat.
- c) Establezimendu sanitarioaren titular berria pertsona juridiko bat bada, sortzeko agiria, estatutuak, haren izenean jarduten duen pertsonaren ordezkaritza egiaztatzen duen agiria eta Nortasun Agiria, pasaportea edo bere nortasuna egiaztatzeko balio duen beste edozein agiri.
- d) Zentro, zerbitzu eta establezimendu sanitarioaren titularra aldatu izana egiaztatzen duten agiriak.
- e) Dagokion tasa ordaindu izanaren egiaztagiria.
-
Betekizunak
- Eskaera aurkeztea, aurretik zehaztutako dokumentazioarekin batera.
- Higiezinaren egitura edo banaketa aldatzearen ondoriozko funtsezko aldaketa jakinarazi eta urtebetera iraungiko da, obrak hasi ez badituzte.
Eskabide hauen tramitazio elektronikoa egiteko beharrezkoa da:
- Pertsona juridikoaren identifikazio elektronikoa (Izenpe-Entitatearen ordezkariaren ziurtagiria, FNMT ziurtagiria, …) eskabidea egiten duten ikastetxearena.
- Pertsona fisikoaren identifikazio elektronikoa (NAN elektronikoa, Izenpe-Herritarraren ziurtagiria,…) zentroaren titular gisa agertzen den pertsona edo pertsona hori Eusko Jaurlaritzako Administrazioko Ordezkarien erregistro elektronikoan izena emanda baldin badago (informazio gehiago ondorengo estekan).
Halaber, beharrezkoa da:
- Zerbitzu elektronikora sartu eta hemen, bete beharreko lau pausu izango dira:
- 1. Eskaria bete.
- 2. Prestatutako dokumentu eta inprimakiak erantsi.
- 3. Eskaria sinatu.
- 4. Erantsitako dokumentazioa eta eskaria bidali.
Oharra: Herritarren eskubidea da kasuan kasuko prozedurari aplika dakizkiokeen arauek eskatzen ez dituzten dokumentuak edo administrazio jardulearen esku daudenak ez aurkeztea, (Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 53. artikulua). Eskubide horretaz baliatu ahal izateko, emandako Dokumentazioa atalean, entregatutako dokumentuen informazioa beteko du.
Abisua: Espedientearen egoeraren jarraipena eta segimendua Nire karpeta-ren bidez egingo da.
Ebazpena eta errekurtsoak
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Gora jotzeko errekurtsoa administrazio-errekurtsoa da. Honen bidez, administrazio-organo bati eskatzen zaio hierarkikoki haren mende dagoen beste organo batek emandako egintza berrikusteko eta zuzentzeko.
Zer egintzaren aurka jartzen da?
- Administrazio-bideari bukaera ematen ez dioten egintzen aurka.
- Zuzenean edo zeharka auziaren muina erabakitzen duten edo prozedurak aurrera egitea eragozten duten izapidezko egintzen aurka.
Zer organori jartzen zaio?
- Errekurritutako egintza ematen duen organoari edo haren goragokoari.
Zer epe daukazu errekurtsoa jartzeko?
- Hilabete, egintza espresu bat errekurritzen baduzu.
- 3 hilabete, presuntziozko egintza bat errekurritzen baduzu.
Zer epe dauka Administrazioak ebazteko?
- 3 hilabete.
Epe horretan Administrazioak ez badizu ebazpena jakinarazten:
- Errekurtsoa baietsitzat joko da, baldin eta presuntziozko egintza errekurritu baduzu.
- Errekurtsoa ezetsitzat joko da, baldin eta egintza espresu bat errekurritu baduzu.
Zer errekurtso jar dezakezu gero?
- Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa, bide judizialetik.
- Berrikusteko errekurtso berezia, salbuespenez.
Informazio gehiago: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen V. titulua, II. kapitulua, Administrazio-errekurtsoak
Beste tramite batzuk
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Beharrezkoak iruditzen zaizkizun dokumentuak aurkeztu ditzakezu, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Ebazpena eman baino lehen, eskabidean atzera egiteko aukera dago.
Atzera egin arren, babesten zaituzten eskubideak mantenduko dira, eta beste prozedura baten erabiltzeko aukera izango da.
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 94. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak deialdiko arauan ezarritako betekizunak betetzen ez baditu, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu akatsak zuzentzeko. Zuzentzen ez badituzu, Administrazioak eskaeran atzera egin duzula ulertuko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 68. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak edo komunikazioak informazioa gehitzea beharrezkoa bada, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu dokumentazio berria aurkezteko. Ezer aurkezten ez baduzu, Administrazioak komunikazio edo eskaeraren tramitazioarekin aurrera jarraituko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Noiz egin diezaioket uko laguntza bati?
Ebazpena eman ondoren, edozein momentutan.
Zer gertatzen da nire eskubideekin?
Uko egiten baduzu, galdu egingo dituzu prozedura honetan babesten zaituzten eskubideak
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 94. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak edo komunikazioak informazioa gehitzea beharrezkoa badu, organo eskudunak 15 eguneko epea emango dizu informazioa gehitzeko. Gehitzen ez baduzu, Administrazioak komunikazio edo eskaerarekin aurrera jarraituko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta dokumentazio gehitzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Funtsezkoa ez den aldaketaren jakinarazpena
Establezimendu sanitario baten funtsezkoak ez diren aldaketak hilabeteko epean jakinarazi behar dira gehienez, aldaketa horiek egiten dituztenetik hasita, eta halakotzat honako hauek hartzen dira:
- a) Jarduera asistentzialaren zuzendari teknikoa edo arduraduna aldatzea
- b) Pertsonal sanitarioa edo bere dedikazio-araubidea aldatzea
- c) Haren jarduera, erabat edo zati batean, aldi baterako etetea
BALDINTZA TEKNIKOAK
Baldintza teknikoak tramitazio elektronikoa egiteko:
- IDAZKI DESKTOP aplikazioa instalatuta izan behar duzu, Izenpeko gainerako softwarerekin batera (http://www.izenpe.eus/informazioa/ziurtagiria-abian-jartzea/s15-content/eu/).
- Bistaratutako elementuen blokeatzailea desaktibatuta izan behar duzu www.euskadi.eus (laguntzarik behar badudu jarraitu instrukzio hauek).
- Kontuan hartu identifikazio elektronikoaren bitarteko bat izan beharko duzula.
INSTRUKZIOAK
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
-
- a) Zuzendari teknikoaren edo asistentzia-jardueraren arduradunaren kasuan, establezimenduaren titularrak hura izendatzeko agiria, izendatua ados dagoela adierazten duena, bai eta haren titulazioaren eta lanbide-gaitasunari buruzko gainerako betekizunen justifikazioa ere.
- b) Pertsonal sanitarioa edo haren dedikazio-araubidea aldatuz gero, pertsonal sanitarioaren zerrenda, bakoitzaren tituluen, elkargoko kide izatearen, hala badagokio, eta dedikazio-araubidearen frogagiriekin.
- c) Jarduera, osorik edo zati batean, aldi baterako etetea jakinarazten bada, jarduera aldi baterako eten izanaren justifikazio-memoria.
-
Betekizunak
Jarduera asistentzialaren zuzendari tekniko edo arduradun eta pertsonal sanitario berria izanez gero, aurkeztutako dokumentazioa egiaztatzea
Eskabide hauen tramitazio elektronikoa egiteko beharrezkoa da:
- Pertsona juridikoaren identifikazio elektronikoa (Izenpe-Entitatearen ordezkariaren ziurtagiria, FNMT ziurtagiria, …) eskabidea egiten duten ikastetxearena.
- Pertsona fisikoaren identifikazio elektronikoa (NAN elektronikoa, Izenpe-Herritarraren ziurtagiria,…) zentroaren titular gisa agertzen den pertsona edo pertsona hori Eusko Jaurlaritzako Administrazioko Ordezkarien erregistro elektronikoan izena emanda baldin badago (informazio gehiago ondorengo estekan).
Halaber, beharrezkoa da:
- Zerbitzu elektronikora sartu eta hemen, bete beharreko lau pausu izango dira:
- 1. Eskaria bete.
- 2. Prestatutako dokumentu eta inprimakiak erantsi.
- 3. Eskaria sinatu.
- 4. Erantsitako dokumentazioa eta eskaria bidali.
Oharra: Herritarren eskubidea da kasuan kasuko prozedurari aplika dakizkiokeen arauek eskatzen ez dituzten dokumentuak edo administrazio jardulearen esku daudenak ez aurkeztea, (Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 53. artikulua). Eskubide horretaz baliatu ahal izateko, emandako Dokumentazioa atalean, entregatutako dokumentuen informazioa beteko du.
Abisua: Espedientearen egoeraren jarraipena eta segimendua Nire karpeta-ren bidez egingo da.
Ebazpena eta errekurtsoak
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Gora jotzeko errekurtsoa administrazio-errekurtsoa da. Honen bidez, administrazio-organo bati eskatzen zaio hierarkikoki haren mende dagoen beste organo batek emandako egintza berrikusteko eta zuzentzeko.
Zer egintzaren aurka jartzen da?
- Administrazio-bideari bukaera ematen ez dioten egintzen aurka.
- Zuzenean edo zeharka auziaren muina erabakitzen duten edo prozedurak aurrera egitea eragozten duten izapidezko egintzen aurka.
Zer organori jartzen zaio?
- Errekurritutako egintza ematen duen organoari edo haren goragokoari.
Zer epe daukazu errekurtsoa jartzeko?
- Hilabete, egintza espresu bat errekurritzen baduzu.
- 3 hilabete, presuntziozko egintza bat errekurritzen baduzu.
Zer epe dauka Administrazioak ebazteko?
- 3 hilabete.
Epe horretan Administrazioak ez badizu ebazpena jakinarazten:
- Errekurtsoa baietsitzat joko da, baldin eta presuntziozko egintza errekurritu baduzu.
- Errekurtsoa ezetsitzat joko da, baldin eta egintza espresu bat errekurritu baduzu.
Zer errekurtso jar dezakezu gero?
- Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa, bide judizialetik.
- Berrikusteko errekurtso berezia, salbuespenez.
Informazio gehiago: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen V. titulua, II. kapitulua, Administrazio-errekurtsoak
Beste tramite batzuk
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Beharrezkoak iruditzen zaizkizun dokumentuak aurkeztu ditzakezu, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Ebazpena eman baino lehen, eskabidean atzera egiteko aukera dago.
Atzera egin arren, babesten zaituzten eskubideak mantenduko dira, eta beste prozedura baten erabiltzeko aukera izango da.
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 94. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak deialdiko arauan ezarritako betekizunak betetzen ez baditu, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu akatsak zuzentzeko. Zuzentzen ez badituzu, Administrazioak eskaeran atzera egin duzula ulertuko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 68. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak edo komunikazioak informazioa gehitzea beharrezkoa bada, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu dokumentazio berria aurkezteko. Ezer aurkezten ez baduzu, Administrazioak komunikazio edo eskaeraren tramitazioarekin aurrera jarraituko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Noiz egin diezaioket uko laguntza bati?
Ebazpena eman ondoren, edozein momentutan.
Zer gertatzen da nire eskubideekin?
Uko egiten baduzu, galdu egingo dituzu prozedura honetan babesten zaituzten eskubideak
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 94. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak edo komunikazioak informazioa gehitzea beharrezkoa badu, organo eskudunak 15 eguneko epea emango dizu informazioa gehitzeko. Gehitzen ez baduzu, Administrazioak komunikazio edo eskaerarekin aurrera jarraituko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta dokumentazio gehitzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Itxieraren jakinarazpena
Ortopedia Kabinete edo Ortopedia bat itxi nahi izanez gero, titularrak Osasun Saileko dagokion Lurralde Ordezkaritzari jakinarazi beharko dio, hiru hilabete lehenago gutxienez.
BALDINTZA TEKNIKOAK
Baldintza teknikoak tramitazio elektronikoa egiteko:
- IDAZKI DESKTOP aplikazioa instalatuta izan behar duzu, Izenpeko gainerako softwarerekin batera (http://www.izenpe.eus/informazioa/ziurtagiria-abian-jartzea/s15-content/eu/).
- Bistaratutako elementuen blokeatzailea desaktibatuta izan behar duzu www.euskadi.eus (laguntzarik behar badudu jarraitu instrukzio hauek).
- Kontuan hartu identifikazio elektronikoaren bitarteko bat izan beharko duzula.
INSTRUKZIOAK
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
-
Gutxienez hiru hilabete lehenago egin beharreko itxiera-jakinarazpen hori Osasun Sailak emandako inprimakian egingo da, eta establezimendu sanitarioa jardunean egon den bitartean sortutako dokumentazio klinikoa kontserbatzeko prozedura adieraziko dute bertan.
-
Betekizunak
Jakinarazpena egitea eta dagokion lurralde-ordezkaritzak onartzea. Biztanleriaren osasunaren defentsak hala eskatzen duenean, Lurralde Ordezkaritzako organo eskudunak, aurreikusitako epea baino lehen ixteko eta, salbuespen gisa, establezimendu sanitarioaren aldi baterako jarduna, eten dezake.
Eskabide hauen tramitazio elektronikoa egiteko beharrezkoa da:
- Pertsona juridikoaren identifikazio elektronikoa (Izenpe-Entitatearen ordezkariaren ziurtagiria, FNMT ziurtagiria, …) eskabidea egiten duten ikastetxearena.
- Pertsona fisikoaren identifikazio elektronikoa (NAN elektronikoa, Izenpe-Herritarraren ziurtagiria,…) zentroaren titular gisa agertzen den pertsona edo pertsona hori Eusko Jaurlaritzako Administrazioko Ordezkarien erregistro elektronikoan izena emanda baldin badago (informazio gehiago ondorengo estekan).
Halaber, beharrezkoa da:
- Zerbitzu elektronikora sartu eta hemen, bete beharreko lau pausu izango dira:
- 1. Eskaria bete.
- 2. Prestatutako dokumentu eta inprimakiak erantsi.
- 3. Eskaria sinatu.
- 4. Erantsitako dokumentazioa eta eskaria bidali.
Oharra: Herritarren eskubidea da kasuan kasuko prozedurari aplika dakizkiokeen arauek eskatzen ez dituzten dokumentuak edo administrazio jardulearen esku daudenak ez aurkeztea, (Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 53. artikulua). Eskubide horretaz baliatu ahal izateko, emandako Dokumentazioa atalean, entregatutako dokumentuen informazioa beteko du.
Abisua: Espedientearen egoeraren jarraipena eta segimendua Nire karpeta-ren bidez egingo da.
Ebazpena eta errekurtsoak
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Gora jotzeko errekurtsoa administrazio-errekurtsoa da. Honen bidez, administrazio-organo bati eskatzen zaio hierarkikoki haren mende dagoen beste organo batek emandako egintza berrikusteko eta zuzentzeko.
Zer egintzaren aurka jartzen da?
- Administrazio-bideari bukaera ematen ez dioten egintzen aurka.
- Zuzenean edo zeharka auziaren muina erabakitzen duten edo prozedurak aurrera egitea eragozten duten izapidezko egintzen aurka.
Zer organori jartzen zaio?
- Errekurritutako egintza ematen duen organoari edo haren goragokoari.
Zer epe daukazu errekurtsoa jartzeko?
- Hilabete, egintza espresu bat errekurritzen baduzu.
- 3 hilabete, presuntziozko egintza bat errekurritzen baduzu.
Zer epe dauka Administrazioak ebazteko?
- 3 hilabete.
Epe horretan Administrazioak ez badizu ebazpena jakinarazten:
- Errekurtsoa baietsitzat joko da, baldin eta presuntziozko egintza errekurritu baduzu.
- Errekurtsoa ezetsitzat joko da, baldin eta egintza espresu bat errekurritu baduzu.
Zer errekurtso jar dezakezu gero?
- Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa, bide judizialetik.
- Berrikusteko errekurtso berezia, salbuespenez.
Informazio gehiago: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen V. titulua, II. kapitulua, Administrazio-errekurtsoak
Beste tramite batzuk
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Beharrezkoak iruditzen zaizkizun dokumentuak aurkeztu ditzakezu, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Ebazpena eman baino lehen, eskabidean atzera egiteko aukera dago.
Atzera egin arren, babesten zaituzten eskubideak mantenduko dira, eta beste prozedura baten erabiltzeko aukera izango da.
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 94. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak deialdiko arauan ezarritako betekizunak betetzen ez baditu, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu akatsak zuzentzeko. Zuzentzen ez badituzu, Administrazioak eskaeran atzera egin duzula ulertuko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 68. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak edo komunikazioak informazioa gehitzea beharrezkoa bada, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu dokumentazio berria aurkezteko. Ezer aurkezten ez baduzu, Administrazioak komunikazio edo eskaeraren tramitazioarekin aurrera jarraituko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta zuzentzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Noiz egin diezaioket uko laguntza bati?
Ebazpena eman ondoren, edozein momentutan.
Zer gertatzen da nire eskubideekin?
Uko egiten baduzu, galdu egingo dituzu prozedura honetan babesten zaituzten eskubideak
Informazio gehigarria: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 94. artikulua
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.
Eskaerak edo komunikazioak informazioa gehitzea beharrezkoa badu, organo eskudunak 15 eguneko epea emango dizu informazioa gehitzeko. Gehitzen ez baduzu, Administrazioak komunikazio edo eskaerarekin aurrera jarraituko du.
Agiri hauek aurkez ditzakezu:
- Administrazioak eskatu dizkizun agiriak, baldin eta dokumentazio gehitzeko errekerimendua jakinarazi badizu.
- Beharrezkotzat jotzen dituzun agiriak, nahiz eta Administrazioak ez eskatu.
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu Nire karpeta aplikaziora.