Enpresetarako Efizientzia-energetikorako dirulaguntzak
- Erakundea:
- Ekonomiaren Garapena, Jasangarritasuna eta Ingurumena
- Egoera:
Deskribapena
Xedea
Laguntza-programa honen helburua da Industria-sektoreko ETEetan (Enpresa Txiki eta Ertainetan) eta Enpresa Handietan efizientzia energetikoa lortzeko jarduketetarako laguntzen programak arautzen dituen apirilaren 12ko 263/2019 Errege Dekretuan ezarritako laguntzetarako deialdia egitea, Euskal Autonomia Erkidegoko ETEetan eta Enpresa Handietan efizientzia energetikoaren hobekuntzaren bitartez karbono dioxidoaren emisioak eta azken energia-kontsumoa murrizteko jarduketak piztu eta sustatzeko.
Laguntzak bi motako jarduketara bideratuta daude:
- 1. jarduketa: Teknologia hobetzea ekipo eta prozesu industrialetan.
- 2. jarduketa: Euskal Autonomia Erkidegoko Jasangarritasun Energetikoari buruzko otsailaren 21eko 4/2019 Legeari jarraikiz, energia-kontsumitzaile handiak ez diren enpresetan kudeaketa energetikoa gauzatzeko sistema ziurtatuak ezartzeko.
Estatuko Trantsizio Ekologikorako Ministerioari atxikitako Energia Efizientziaren Funts Nazionalak eta Eskualde Garapenerako Europako Funtsarekin (FEDER) finantzatuko dira laguntza hauek, Espainiako Eskualde Anitzetarako 2014-2020 Programa Operatiboaren barnean, salbu eta jarduketak ezin badira aukeratu programa horren barnean.
Aurrekontuko zuzkidura
22.000.000 €Prestazio ekonomikoa
Laguntzaren gehieneko zenbatekoa, eskabide bakoitzerako, honako hiru hauetako txikiena izango da:
- Proiekturako aukeratu daitekeen inbertsioaren % 30, eta Aginduaren 3. oinarriko 1. eta 2. zenbakien c) letran bildutako jarduketa-tipologia bakoitzerako muga zehatzekin.
- 651/2014 Erregelamenduko 38. artikuluan efizientzia energetikoa lortzeko jarduketetarako ezartzen den gehieneko zenbatekoa. Muga horretarako, helburu bererako jasotako beste edozein laguntza kontuan hartuko da. Diruz lagundu daitekeen kostuaren gainean aplikatuko diren ehunekoak hauek izango dira: % 30 enpresa handietarako, % 40 enpresa ertainetarako eta % 50 enpresa txikietarako.
- Eskabide bakoitzerako, eta jarduketa-tipologiaren arabera, gehieneko laguntza-zenbatekoa 2.000.000 eurokoa izango da 1. tipologiarako («Teknologia hobetzea ekipo eta prozesu industrialetan») eta 30.000 eurokoa, berriz, 2. tipologiako jarduketetarako («Energia-kontsumitzaile handiak ez diren enpresetan kudeaketa energetikoa gauzatzeko sistemak ezartzea»).
Inbertsio bakoitzerako diruz lagun daitekeen gutxieneko zenbatekoa 3.000 euro izango da, bai 1. tipologiakoentzat, bai 2. tipologiakoentzat.
Onuradun bakoitzak jasoko duen laguntzak ezingo du gainditu, aurkeztutako eskabideen multzoarengatik, 2.000.000 euroko guztizko zenbatekoa.
Laguntzak esleitzeko prozedura
Laguntzak esleitzeko, ondoz ondoko konkurrentziaren prozedura erabiliko da; beraz, laguntzak esleitzeko, eskabideak eta dokumentazioa osoa aurkezteko unearen hurrenkerari erreparatuko zaio, eta, Agindu honetako 6. oinarrian aurreikusita dauden funtsak amaitzen diren arte edota Programa honen indarraldia amaitzen denera arte esleituko zaizkie laguntzak agindu honetan xedatutakoa betetzen duten eskatzaile guztiei.
Laguntzaren gehieneko zenbatekoa, eskabide bakoitzerako, honako hiru hauetako txikiena izango da:
- Proiekturako aukeratu daitekeen inbertsioaren % 30, eta Aginduaren 3. oinarriko 1. eta 2. zenbakien c) letran bildutako jarduketa-tipologia bakoitzerako muga zehatzekin.
- 651/2014 Erregelamenduko 38. artikuluan efizientzia energetikoa lortzeko jarduketetarako ezartzen den gehieneko zenbatekoa. Muga horretarako, helburu bererako jasotako beste edozein laguntza kontuan hartuko da. Diruz lagundu daitekeen kostuaren gainean aplikatuko diren ehunekoak hauek izango dira: % 30 enpresa handietarako, % 40 enpresa ertainetarako eta % 50 enpresa txikietarako.
- Eskabide bakoitzerako, eta jarduketa-tipologiaren arabera, gehieneko laguntza-zenbatekoa 2.000.000 eurokoa izango da 1. tipologiarako («Teknologia hobetzea ekipo eta prozesu industrialetan») eta 30.000 eurokoa, berriz, 2. tipologiako jarduketetarako («Energia-kontsumitzaile handiak ez diren enpresetan kudeaketa energetikoa gauzatzeko sistemak ezartzea»).
Inbertsio bakoitzerako diruz lagun daitekeen gutxieneko zenbatekoa 3.000 euro izango da, bai 1. tipologiakoentzat, bai 2. tipologiakoentzat.
Onuradun bakoitzak jasoko duen laguntzak ezingo du gainditu, aurkeztutako eskabideen multzoarengatik, 2.000.000 euroko guztizko zenbatekoa.
Laguntzak esleitzeko prozedura
Laguntzak esleitzeko, ondoz ondoko konkurrentziaren prozedura erabiliko da; beraz, laguntzak esleitzeko, eskabideak eta dokumentazioa osoa aurkezteko unearen hurrenkerari erreparatuko zaio, eta, Agindu honetako 6. oinarrian aurreikusita dauden funtsak amaitzen diren arte edota Programa honen indarraldia amaitzen denera arte esleituko zaizkie laguntzak agindu honetan xedatutakoa betetzen duten eskatzaile guztiei.
Nori dago zuzenduta
- Industria-sektoreko ETE edo Enpresa Handitzat hartzen diren enpresak:
Baldin eta honako hauetako baten barnekoa bada CNAE-2009 sailkapenaren arabera: 07 – Mineral metalikoen erauzketa; 08 – Beste erauzketa-industria batzuk; 09 – Erauzketa-industriari laguntzeko jarduerak; 10 – Elikagaien industria; 11 – Edarien fabrikazioa; 13 – Ehunen industria; 14 – Jantzigintza; 15 – Larrugintza eta oinetakogintza; 16 – Zuraren eta kortxoaren industria (altzariak izan ezik); saskigintza eta espartzugintza; 17 – Papergintza; 18 – Arte grafikoak eta grabatutako euskarrien erreprodukzioa; 19 – Kokeriak eta petrolio-finketa; 20 – Industria kimikoa; 21 – Farmazia-produktuen fabrikazioa; 22 – Kautxuzko produktuen eta plastikoen fabrikazioa; 23 – Beste mea-produktu ez-metalikoen fabrikazioa; 24 – Metalurgia, Burdinaren, altzairuaren eta ferroaleazioaren fabrikazioa; 25 – Produktu metalikoen fabrikazioa, makineriarena eta ekipoena izan ezik; 26 – Produktu informatikoen, elektronikoen eta optikoen fabrikazioa; 27 – Material eta tresneria elektrikoen fabrikazioa; 28 – Beste ezein lekutan sailkatu gabeko makineriaren eta ekipoen fabrikazioa; 29 – Ibilgailu motordunen, atoien eta erdi-atoien fabrikazioa; 30 – Garraiorako bestelako materiala fabrikatzea; 31 – Altzarigintza; 32 – Beste manufaktura-industria batzuk; 33 – Makineriaren eta ekipoen konponketa eta instalazioa; 35 – Energia elektrikoaren, gasaren, lurrunaren eta aire girotuaren hornikuntza; 36 – Uraren bilketa, arazketa eta banaketa; 37 – Hondakin-uren bilketa eta tratamendua; 38 – Hondakinak biltzea, tratatzea eta deuseztatzea, balorizazioa; 39 – Deskutsatzeko jarduerak eta hondakinak kudeatzeko beste zerbitzu batzuk.
- Zerbitzu energetikoen enpresak:
Mota horretako zerbitzuak ematen dituzten erakundeen definiziorik zabalena hartuta. Zerbitzu energetikoen hornitzaile gisa erregistratuta egon behar dute enpresek (www.idae.es webgunean eskuragarri), zerbitzu energetikoetarako kontratu baten arabera jarduteaz gain, a) letran bildutako enpresetako baten laguntzarekin eta, nolanahi ere, programa honetan aurreikusitako laguntzak proiektua gauzatuko den enpresan izan behar du eragina.
Betekizunak
-
Aukeratu daitezkeen jarduketak, inbertsioak eta kostuak.
Aukeratu daitezkeen jarduketak.
1. jarduketa: Teknologia hobetzea ekipo eta prozesu industrialetan:
Jarduketa horren bidez ordezkapen inbertsioak sustatu nahi dira, ekipoak, instalazioak eta sistema osagarri energia-kontsumitzaileak efizientzia energetiko handiko teknologiak edota Eskuragarri dagoen Teknologiarik Onena baliatzen dituzten beste batzuekin ordezteko inbertsioak, hain zuzen ere; horren guztiaren helburua da CNAE-2009 sailkapeneko 4. Oinarriaren 1. puntuan bildutako jarduera multzoetako instalazio industrialen azken energia-kontsumoa eta karbono dioxidoaren emisioak murriztea.
Efizientzia energetikorako betekizunak: dagokien indarreko legeria bete behar dute jarduketek, efizientzia energetikorako neurriak kalkulatzeko eta garatzeko. Araudi edo legeria aplikagarririk ez badago, aurrezte eta efizientzia energetikorako Teknologia Erabilgarri Onena (TEO) baliatuko da. Gehieneko ratio ekonomiko-energetikoa 14.379 euro (aukeratu daitekeen inbertsioa)/tep (urtebeteko azken energia-aurreztea) izango da. 2012ko urriaren 25eko 2012/27/EB Zuzentarauaren V. eranskinean adierazitako kalkulu-metodologiari jarraikiz kalkulatuko da programa honen aplikazio bidez lorturiko energia-aurreztearen neurketa.2. jarduketa: Energia-kontsumitzaile handiak ez diren enpresetan kudeaketa energetikoa gauzatzeko sistema ziurtatuak ezartzea:
Jarduketa honen bitartez kudeaketa energetikorako sistemak ezartzeko inbertsioak sustatu nahi dira, hau lortze aldera: CNAE-2009 sailkapeneko 4. oinarriaren 1. Puntuan bildutako jarduera multzoetako instalazio industrialen azken energia-kontsumoa eta karbono dioxidoaren emisioak murriztea, baldin eta instalazio industrial horiek ez badira hartzen enpresa energia-kontsumitzaile handitzat, Euskal Autonomia Erkidegoko Jasangarritasun Energetikoari buruzko otsailaren 21eko 4/2019 Legearen III. tituluari jarraikiz. Kudeaketa energetikorako sistema bat ezarri eta efizientzia energetikoa hobetzeko prozesuak beharrezkoak diren jarduketak bildu behar ditu, dela energia-kontsumoaren aldagaiak neurtzeko, dela analisi, erregulazio eta kontrolerako sistema informatikoen prozesurako eta ezarpenerako parametroak erregulatzeko eta kontrolatzeko elementuak instalatzeko, dela instalazioaren funtzionamendu ezin hobea lortzeko, azken energia-kontsumoak eta kostuak murrizteko, emisioak txikiagotzeko eta informazio bizkor eta zehatza emateko, jarduketa horiek guztiek instalazioaren kudeaketa energetikorako ezinbestekoak izanik.
Efizientzia energetikorako betekizunak: Kudeaketa energetikorako ezarriko diren sistemek efizientzia energetikoan bete behar dituzten baldintzak hauek dira:
- Gehieneko ratio ekonomiko-energetikoa 14.501 euro (aukeratu daitekeen inbertsioa)/tep (urtebeteko azken energia-aurreztea) izango da.
- UNE-EN ISO 50001 Araua –kudeaketa energetikorako sistemei buruzkoa– edo hura ordezkatzen duena betetzea.
- Dagokien indarreko legeria bete behar dute jarduketek, efizientzia energetikorako neurriak kalkulatzeko eta garatzeko. Araudi edo legeria aplikagarririk ez badago, aurrezte eta efizientzia energetikorako Teknologia Erabilgarri Onena (TEO) baliatuko da.
- 2012ko urriaren 25eko 2012/27/EB Zuzentarauaren V. eranskinean adierazitako kalkulu-metodologiari jarraikiz kalkulatuko da programa honen aplikazio bidez lorturiko energia-aurreztearen neurketa.
Aukeratu daitezkeen inbertsioak eta kostuak:
Aukeratu daitekeen inbertsiotzat hartuko da aurrezte eta efizientzia energetikoarekin zuzenean loturikoa edo, beste modu batean esanda, guztizko inbertsioaren barnean teknologia efizientea ezartzera bideratuta dagoena. Inbertsio hori banakaturiko aurrekontu baten bidez justifikatu beharko da (egin beharreko hornikuntzen eskaintzak, instalatu beharreko ekipoen erabateko deskribapenarekin).
Inbertsio erreferentetzat hartuko da proiektu erreferentearen kostua (ekoizpen-maila bereko proiektua, baina ingurumen-hobekuntzarik eta energia-aurrezterik gabe) edo, beste modu batean esanda, teknologia ez-efizientean edo indarreko legeriak eskatutako gutxieneko efizientzia duen teknologian egindako inbertsioa, behar bezala justifikatua.
Inbertsio bakoitzerako diruz lagun daitekeen gutxieneko zenbatekoa 3.000 euro izango da, bai 1. tipologiakoentzat, bai 2. tipologiakoentzat.
Aukeratu daitekeen kostutzat hartuko dira programa honetan helburu energetikoak lortzeko ezinbestean egin behar diren gastuak; honako kontzeptu hauek barne hartu ahalko dituzte, besteak beste:
- Jarduketekin lotutako proiektu teknikoak sortzea, zuzendaritza fakultatiboko kostuak.
- Obra zibila gauzatzeko kostuak, betiere obra zibilak ez badu gainditzen aukeratu daitekeen inbertsioaren % 20.
- Hala badagokio, instalazioak muntatzeko kostuak.
- Beharrezkoak diren ekipo, material eta instalazio osagarriak.
- Garraio-kostuak.
- Laguntza teknikoagatiko kostuak.
- Beharrezkoak diren kostu guztiak, proiektua gauzatzearekin zuzenean lotuta daudela frogatzen badute, eta indarreko legeriari jarraikiz.
- Instalazioak legezkotzeko eta proiektuaren fase guztietan behar diren lizentziak –dela profesionalen elkargoenak dela eraginpeko administrazioenak– lortzeko behar diren kostuak.
- Jasandako BEZa, ezin dena berreskuratu edo konpentsatu.
Hauek ezingo dira aukeratu:
- Kostu propioak (langileak, funtzionamendua edo gastu orokorrak).
- Jarduketa gauzatzeko helburua duen baina onuradunari laguntza eskatu baino lehen fakturatu zaion ezein kostu; eskabidea Agindu honen 8. oinarrian adierazitako aplikazio informatikoan erregistratu zen eguna hartuko da laguntza eskatu zen eguntzat. Aurrekoa gorabehera, programaren barnean hartu ahalko dira jarduketa prestatzeko jarduketei dagozkien kostuak, baldin eta eskabidea aurkezteko beharrezkoak badira (besteak beste, proiektua, memoria teknikoak edo ziurtagiriak), eta nolanahi ere, jarduketa horiek deialdia indarrean hasitako eguna baino geroago gauzatu badira.
- Egungo instalazio industrialen ekoizpen-ahalmena handiagotzearekin lotutako inbertsioak, ekoizpen industrialerako instalazio berrietan egindako inbertsioak, salbu eta beste instalazio batzuk ordezkatzen badituzte eta haien gaitasun industrial berbera izanik produktu berak ekoizteko badira; gaitasun industrial handiagoaren kasuan, ordezkatu den instalazioaren gaitasun industrialari dagokion zati proportzionala baino ezingo da aukeratu.
- Kogenerazio-instalazioak ere ezingo dira aukeratu.
- ETEak ez diren enpresen kasuan, 2012ko urriaren 25eko 2012/27/EB Zuzentarauaren 8. artikuluaren bitartez ezarritako eginbeharraren –56/2016 Errege Dekretu bidez egin zen transposizioa– ondorioz egindako energia-auditoretza; betebehar horrek ezartzen du 2015eko abenduaren 5a baino lehen egin behar dela energia-auditoretza eta, hortik aurrera, egindako egunetikaurrera lau (4) urtean behin, gutxienez.
- Euskal Autonomia Erkidegoko Jasangarritasun Energetikoari buruzko otsailaren 21eko4/2019 Legearen III. tituluari jarraikiz energia-kontsumitzaile handitzat hartutako enpresetankudeaketa energetikorako sistemak ezartzeko kostuak.
Diruz lagundu daitekeen gastuaren zenbatekoak Sektore Publikoko Kontratuei buruzko azaroaren 8ko 9/2017 Legean –horren bidez, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2014ko otsailaren 26ko 2014/23/EB eta 2014/24/EB zuzentarauen transposizioa egiten da Espainiako ordenamendu juridikora– kontratu txikirako ezarritako zenbatekoak gainditzen dituenean, gutxienez hiru eskaintza –zenbait hornitzailerenak– eskatu beharko ditu onuradunak, obrarako konpromisoa kontratatu aurretik, zerbitzua eman aurretik edo ondasuna entregatu aurretik, non eta, haien ezaugarri bereziak direla-eta, merkatuan ez den aski erakunde haiek egin, eman edo entregatzeko, edo non eta dirulaguntzaren aurretik ez den egin gastua. Eraginkortasun- eta ekonomia-irizpideen arabera hautatuko da eskaintzen artean, eta berariaz justifikatu beharko da hautu hori, memoria batean, proposamen ekonomiko merkeena ez denean. Eskaintza horiek justifikazioarekin batera aurkeztu beharko dira, edo, bestela, dirulaguntzaren eskabidearekin batera.
-
Enpresa eskatzailearen eskakizunak
Enpresa eskatzailearen eskakizunak:
- Egunean izatea zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak. Eskakizun hori bete beharko da hala onuradun izateko nola izaera horri eusteko dirulaguntzaren likidazioa egin arte. Beraz, alde horretatik, egiaztapenak egingo dira bai dirulaguntza ematen denean bai ordainketak egiten direnean.
- Dirulaguntzaren onuradun den pertsona fisikoa edo juridikoa krisian dagen enpresa ez izatea, estatuek krisian dauden enpresa ez-finantzarioak salbatzeko eta berregituratzeko ematen dituzten laguntzei buruzko zuzentarauetan ezarritako definizioaren arabera (2014/C 249/01).
- Jakinaraztea gastu diruz lagungarri bera ordaintzeko beste dirulaguntza, laguntza, diru-sarrera edo baliabide ekonomikorik eskatu dioten administrazio publiko edo erakunde publiko edo pribaturen bati, eta ea eskuratu duten ala ez.
- Jakinaraztea ea sartuta dauden ala ez Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioak eta haren erakunde autonomoek emandako izaera bereko laguntzen edo dirulaguntzen esparruan hasiera eman zaion edozein itzulketa- edo zehapen-prozeduratan, eta zeintzuk diren zehaztea.
- EAEko Administrazioak edo haren menpeko erakundeek emandako laguntzen edo dirulaguntzen esparruan, itzultze- edo zehapen-prozeduretako kantitate zehatzen ordainketari dagokionez egunean egotea. Betebehar horien ordainketak egunean dituztela ulertuko da baldin eta zorrak atzeratuta eta zatituta badaude, edo dagokion itzultze-ebazpena dela-eta bertan behera uztea erabaki bada. Eskakizun hori bete beharko da hala onuradun izateko nola izaera horri eusteko dirulaguntzaren likidazioa egin arte. Beraz, alde horretatik, egiaztapenak egingo dira bai dirulaguntza ematen denean bai ordainketak egiten direnean.
- Dirulaguntza edo laguntza publikoak eskuratzea eragozten duen zehapen administratiborik edo penalik ez izatea, ezta horretarako legezko inolako debekurik ere, sexu-diskriminazioagatiko debekuak barnean hartuta, Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legearen azken xedapenetako seigarrenean zehaztutakoari jarraikiz.
- Konkurtso-deklaraziorik ez duela eskatu, edozein prozeduratan kaudimengabetzat jota ez dagoela, konkurtsoan deklaratuta ez dagoela, salbu eta horretan eraginkortasuna hartu badu hitzarmen batek, esku-hartze judizialaren eraginpean ez dagoela edo desgaitua ez dagoela Konkurtsoari buruzko uztailaren 9ko 22/2003 Legearen arabera, konkurtsoaren kalifikazio-epaian ezarritako desgaitze-aldia amaitu gabe.
- Dirulaguntzak lortzeko aukera galduta ez izatea ebazpen irmo baten bidez ezarritako zehapena dela-eta, edo honako delitu hauetakoren bat egin izanagatik: prebarikazioa, funtzionario-eroskeria, ondasun publikoak bidegabe erabiltzea, eragimen-trafikoa, iruzurrak eta legearen aurkako ordainarazpenak edo hirigintza-delituak.
- Kausaren batean errudun deklaratua izateagatik, Administrazioarekin egindako edozein kontraturen amaiera irmoa ebatzita ez izatea.
- Pertsona fisikoa, merkataritza-sozietateen administratzaileak edo beste pertsona juridiko batzuen legezko ordezkaritza dutenak ez egotea Kargu publikodunen jokabide-kodea eta haien interes-gatazkak arautzen dituen ekainaren 26ko 1/2014 Legean ezarritako kasuren batean, edo Hauteskunde Araubide Orokorraren ekainaren 19ko 5/1985 Lege Organikoan araututako hautapen bidezko karguren bat ez izatea, lege horretan edo arlo hau arautzen duen araudi autonomikoan ezarritako baldintzetan.
- Zerga-egoitza erregelamenduz zerga-paradisu gisa kalifikatutako herrialde edo lurralde batean ez izatea.
- Elkarteen kasuan, horiek ez egotea Elkartzeko Eskubidea arautzen duen Lege Organikoaren (martxoaren 22ko 1/2002) 4. artikuluko 5. eta 6. zenbakietan aurreikusitako debeku-kausetan. Ez-zilegitasun penalaren zentzuzko zantzuak egoteagatik, administrazio-prozedura ez etetea, 1/2002 Lege Organikoaren 30.4 artikuluan xedatutakoari jarraikiz, betiere ebazpen judizial sendorik esleitzen ez bada, haren arabera, kasuan kasuko inskripzioa egin ahal izango baita dagokion erregistroan.
- Berreskuratze agindu baten pean ez egotea, Europako Batzordeak aurretiaz erabaki badu laguntza bat legez kanpokoa eta barne-merkatuarekin bateraezina dela.
-
Aukeratu daitekeen jarduketaren eskakizunak
Aukeratu daitekeen jarduketaren eskakizunak:
- Diruz laguntzekoak diren jarduerak Euskal Autonomia Erkidegoaren lurralde-eremuan egitea.
- Jarduketen bidez lortu egin behar da karbono dioxidoaren emisioak eta azken energia-kontsumoa murriztea, efizientzia energetikoa hobetuz, abiapuntu-egoerarekin alderatuta, eta oinarri hauetan ezarritako baldintzak betetzea, aurrezte energetikoa eta karbono dioxidoaren emisioen murrizketa justifikatuta.
- Aurrezte eta efizientzia energetikoko jarduketek betetzea 3. oinarrian ezarritako eskakizunak, eta bertan bildutako mota batekoak edo gehiagokoak izatea.
- Diruz laguntzekoak diren gastuak ez daitezela eskabidea egin baino lehenagokoak izan. Horretarako, «lanen hasieratzat» hartzen da inbertsioaren bidez finantzatutako eraikuntza-obrak hasitako eguna edota ekipoen eskaerarako lehen konpromiso finkoaren edota inbertsioa atzeraezin egiten duen beste konpromiso baten eguna; bi data horien artean, antzinakoena. Prestatzeko lanak, hala nola baimenak lortzea eta aldez aurreko bideragarritasun-azterlanak egitea, ez dira hartuko «lanen hasieratzat».
- Jarduketek indarreko araudi aplikagarria bete beharko dute eta, horretaz gain, derrigorrezkoadministrazio-lizentziak eta -baimenak ere izan beharko dituzte, beharrezkoa izanez gero.
Araudia
Erakundeak
Deitzen duen erakundea
- Ekonomiaren Garapena, Jasangarritasuna eta Ingurumena > Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailburua
Ebazten duen erakundea
- Ekonomiaren Garapena, Jasangarritasuna eta Ingurumena > Industria Sailburuordetza
Kontaktu-informazioa
Energiaren Euskal Erakundea
Telefonoa: 94 40356000
e-maila: ayudasindustria@eve.eus
Urkixo zumarkalea, 36, 1. solairua - 48011 Bilbo
Energia, Meategi eta Industria-Administrazioaren Zuzendaritza
e-maila: s-energia@euskadi.eus
Donostia-San Sebastián kalea, 1 - 01010 Vitoria-Gasteiz
Kodea
0056102Eskabidea eta dokumentazioa aurkeztea
Eskabideak aurkezteko epea: 2019ko irailaren 30eko 00:00tan hasiko da eta 2024ko ekainaren 30ko 24:00etan bukatuko da, edo kasuan kasu, aurrekontua osoa agortzen denean.
Tramitazio elektronikoko aplikazioan sar zaitez hurrengo botoiaren bitartez.
Oharrak:
Ez duzu formularioa saio bakar batean bete, sinatu eta bidali behar. Nahi baduzu, Administrazioaren sistema informatikoan gorde dezakezu, eta hurrengo saioetan prozesua jarraitu.
Administrazioak betetako datuak hilabete baten epeaz gordeko ditu. Betiere, araudian ezarritako epe barruan aurkeztu beharko da.
-
Datuak eta dokumentuak gehituz eskabidea beteko da aipatutako tramitazio elektronikoaren aplikazioan.
Eskabidearekin batera, honako dokumentazio hauek aurkeztu beharko dira:
- Pertsona juridikoen kasuan, erakundearen eraketa-eskrituraren eta estatutuen edo dagozkion fundazio-dokumentuen kopia (behar bezala erregistratuta egon behar dute, hala badagokie, erregistro publikoetan), non jasota baitaude erakundearen jarduerak erregulatzeko arauak.
- Enpresaren eskatzailearen edo eskatzaileen ordezkariaren ordezkaritza-ahalmenaren egiaztagiriaren kopia (behar bezala erregistratuta egon behar du, hala badagokio, erregistro publikoetan).
- 4. oinarriaren 2. paragrafoan aipaturiko enpresa-elkarteen kasuan, lankidetza-dokumentua edo tresna analogoa, enpresa horien ordezkariak –behar bezala ahaldunduak– formalizatua, non zehazten baita enpresa horien guztien ordezkari bakarraren esanbidezko izendapena eta onarpena, jakinda ordezkari horrek aurkeztu behar duela eskabidea eta berak jasoko duela emandako laguntzaren guztizko zenbatekoa (haren ordezkapen-ahalmenen egiaztagiriaren kopiaren aurkezpena gorabehera); halaber, enpresa guztiek deialdi honetan ezarritako laguntza-programan parte hartzen dutela eta haren ondoriozko konpromiso eta obligazio guztiak euren gain hartzen dituztela ere jaso beharko da dokumentu edo tresna hartan, elkarteko enpresa bakoitzak hartzen dituen konpromisoak eta bakoitzari aplikatu beharreko laguntzaren zenbatekoa xehatzeaz gain.
- Eskatzailea zerbitzu energetikoen enpresa bat bada, jarduketa egiteko erabiliko diren industria-bulegoen jabe den enpresaren edo enpresen kontratuaren edo kontratuen kopiak ere erantsi behar dira; bertan, ziurtatuta geratu beharko du zerbitzu energetikoen enpresa gisa diharduela eskatzaileak, eta dagokion inbertsioa egiteko ardura duela eskatzaileak.
- IDAEren webgunean eskuragarri egongo den ereduari eta formatuari jarraikiz egin beharreko jarduketen deskribapen-memoria, honako hauek jaso beharko dituena, gutxienez:
- Jarduketaren identifikazioa.
- Aurrezte eta efizientzia energetikorako proposatutako neurriaren deskribapen teknikoa.
- Datu energetikoak, ekonomikoak eta ekoizpenekoak.
- Jarduketaren aurrezte energetikoaren eta karbono dioxidoaren emisioen murrizketaren justifikazioa.
- Aukeratu daitekeen inbertsioaren eta jarduketaren aurrekontua, guztizkoa eta banakatua.
- Jarduketa gauzatzeko epea.
- Eskatutako laguntzaren eta haren zenbatekoaren kalkulua.
- Erantzukizunpeko adierazpena, eskatzaileak agindu honetako betekizun guztiak betetzen dituela, aurkezten dituen agiri guztiak egiazkoak direla eta 7. oinarrian –b) letratik m) letrara bitartean– ezarritako betekizunak betetzen dituela adierazteko. Gainera, e) letrako edukiari dagokionez, adieraziko du hori egiaztatzen duen dokumentazioa baduela eta Administrazioaren esku jarriko duela horrela eskatzen zaionean.
- Eskatzailea ez badago derrigortuta zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak egunean izatera, esanbidez aipatzea salbuespen haren lege-funtsa eta haren betearazpena egunean edukitzearen erantzukizunpeko adierazpena.
- Ogasun eta Ekonomia Sailaren Hirugarrenen Erregistroan inskribatu izanaren agiria.
Oharra: Jarduketak GAUZATU AURRETIK hasierako instalazioen argazki-erreportajea ere egin behar da, ordezkatu beharreko instalazio eta/edo ekipo garrantzitsuenak identifikatuta, baita horien ezaugarrien plakak ere. Hori, 16.oinarrian 1.puntuko g) letrakoa betzetzeko gastua justifikatzearen tramitean.
Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren Zuzendaritzak modu automatikoan egiaztatuko ditu NANa, IFK, eta zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekiko ordainketak egunean edukitzearen ziurtagiriak. Hala ere, eskatzaileak berariaz uka dezake laguntza-eskabidean inplizituki dagoen baimen hori, eta, hala egiten badu, ziurtagiria edo eskatzen zaion agiria aurkeztu beharko du.
Enpresa txiki eta ertainek (ETE) izaera hori egiaztatu beharko dute, agiri hauek aurkeztuta:
- Enpresa eskatzailearen eta elkartutako edo lotutako enpresen urteko kontuak, itxitako azken kontabilitate ekitaldikoak, dagokien erregistroan gordailutu izanaren justifikazioarekin.
- Erantzukizunpeko adierazpena, enpresaren ordezkariak emandakoa, enpresak eta elkartutako edo lotutako enpresek zenbat langile dituzten zehazten duena.
- Erantzukizunpeko adierazpena, enpresaren ordezkariak emandakoa, enpresa autonomoaren kalifikazioa adierazten duena edo elkartutako edo lotutako enpresak zehazten dituena, bakoitzari dagokion partaidetza-datuak barne.
- Dokumentazioan jasota dagoen egoera aldatu ez dela dioen adierazpena.
-
- Justifikazio memoria teknikoaren eredua (DOCX, 36 KB)
- Gaitutako kontrol erakundearen adierazpen eta txosten eredua (DOCX, 49 KB)
Ebazpenaren ondoren, eta jarduketak gauzatu ondoren, dirulaguntza jaso duen inbertsio- edo gastu-proiektuaren gauzatzea eta onuradun izateko eskatutakobetekizun eta baldintzak betetzen direla justifikatzeko, dokumentu hauek aurkeztu beharko zaizkio EEEari aplikazio informatikoan:
- Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren zuzendariari jakinarazpen bat igortzea, jarduketak amaitzeko epea adierazita, baita horren ondorioz aurkeztutako dokumentazioa ere.
- Jarduketen gauzatze teknikoaren justifikazio dokumentala, laguntza-emakidan ezarritako kondizioen betearazpena justifikatzeko memoria teknikoa aurkeztuta, eta egindako jarduketen eta lortutako emaitzen egokitasuna adierazita, eskuragarri egongo den ereduari eta formatuari jarraikiz. Proiektua egin duen teknikari tituludun eskudunak sortu eta sinatu beharko du, edo jarduketa gauzatzeko prozesuaren zuzendaritzan eskumena duenak.
- Emandako laguntzaren xede diren jarduketak behar bezala gauzatu direla egiaztatzeko kontrol-erakundeak egindako txostena, hark emandako aldeko ebazpenari eskuragarri egongo den ereduaren araberakoari– jarraikiz.
- Egindako jarduketen gaineko eskaeren eta/edo kontratuen zerrenda ziurtatua eta kopia.
- Zerrenda zenbakiduna eta egiaztatua, baita fakturen eta froga gisa balio bera duten gainerako agirien kopiak ere, merkataritzako trafiko juridikoan balio dutenak edo administrazio-eraginkortasuna dutenak, faktura jaulkitzeko beharrik ez dagoen kasuetan, Fakturazio-betebeharrak arautzeko Erregelamendua onartzen duen azaroaren 30eko 1619/2012 Errege Dekretuaren 3. Artikuluarekin bat etorriz betiere, eta dagokien ordainketa-frogagiria; horien zerrenda zenbakiduna ere erantsi beharko da.
- Justifikazio-kontua, auditoretza-txostenarekin, uztailaren 21eko 887/2006 Errege Dekretuaren 74. artikuluan aurreikusitakoari jarraikiz.
- Jarduketak egin diren hasierako instalazioen argazki-erreportajea, ordezkatu beharreko instalazio eta/edo ekipo garrantzitsuenak identifikatuta, baita horien ezaugarrien plakak ere. Jakina, jarduketak gauzatu aurretik egin behar da erreportaje hori.
- Laguntzaren xede diren azken instalazio eta ekipo nagusien argazki-erreportajea, ekipoak eta/edo instalazioak identifikatuta, baita horien ezaugarrien plakak ere, non jarduketaren publizitate-kartela adierazi behar baita. Laguntzen onuradunaren webgunearen informazioa eta esteka, non Eskualde Garapenerako Europako Funtsetik (FEDER) jasotako laguntza posiblearen berri eman beharko baituen onuradunak publikoki; halaber, eragiketaren deskribapen labur bat ere egin beharko du, emandako laguntzaren mailarekiko proportzioari eutsita, helburuak eta emaitzak bilduta, eta Europar Batasunaren laguntza finantzarioa nabarmenduta.
- Jarduketen kontratazio-prozesuari buruzko justifikazio-dokumentazioa.
- Lotutako transakzio guztietarako kontabilitate bereizi eta banandu bat dagoela justifikatzeko dokumentazioa (diru-sarrerak eta ordainketak, eta hala badagokio, baita laguntzen diru-sarrerak eta hornitzaileei egindako ordainketak ere, besteak beste).
- Erantzukizunpeko adierazpena eta adierazpen horretan:
- egiaztatuko du Laguntzen Programa honen testuinguruan eskatutako jarduketa edo helburu bererako beste dirulaguntza edo laguntza batzuk kobratu dituela edo ez dituela kobratu, beste dirulaguntza edo laguntza horiek edozein administrazio erakunde edo entitate publikorena izanik –nazionala nahiz nazioartekoa–;
- bermatuko du jarduketen kontratazio-prozesua, baita lotutako transakzio guztietarako bereizitako edo banandutako kontabilitate bat dagoela ere;
- bermatuko du aukera-berdintasunerako eta diskriminaziorik ezerako baldintzei buruzko arauak –nazionalak eta EBkoak–, mota horretako jarduketetarako aplikatzekoak, betetzen dituela;
- bermatuko du ingurumenaren eta garapen jasangarriaren alorreko arauak –nazionalak eta EBkoak– betetzen dituela eta iruzurraren aurkako neurri eraginkor eta egokiak aplikatzen dituela laguntzaren xede den proiektuaren kudeaketa-esparruan;
- zehaztuko du fakturak eta ordainketak justifikatzeko gainerako egiaztagiriak ez direla aurkeztu diruz lagundu daitezkeen beste programa batzuk justifikatzeko edo, hartarako aurkeztu badira, zer programa justifikatzeko aurkeztu diren eta faktura edo egiaztagiri bakoitzaren zer ehuneko lagundu den diruz;
- zehaztuko du dirulaguntzak itzultzeko betebeharrak ordainduta dituela.
Foru-ogasunarekiko eta Gizarte Segurantzarekiko zerga-betebeharrak egunean dauden, Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren Zuzendaritzak egiaztatuko du, automatikoki eta ofizioz. Hala ere, eskatzaileak berariaz uka dezake laguntza-eskabidean inplizituki dagoen baimen hori, eta, hala egiten badu, ziurtagiria edo eskatzen zaion agiria aurkeztu beharko du, betiere urriaren 1eko 39/2015 Legearen 2. paragrafoaren 28. artikuluan xedatutakoaren arabera.
Behar izanez gero, agiri gehiago ere eskatu ahal izango da. Eskabide hori arrazoitu egin beharko da.
Laguntzen kudeaketa eta ordainketa egokia bermatzeko helburuarekin, hiru hilabetekoa izango da egindako gastuaren justifikazio-agiriak entregatzeko gehieneko epea, jarduketak gauzatzeko ezarritako epea bukatzen denetik hasita, edo, dagokion kasuan, luzapenetik hasita.
-
Aukeratu daitezkeen jarduketak, inbertsioak eta kostuak.
Aukeratu daitezkeen jarduketak.
1. jarduketa: Teknologia hobetzea ekipo eta prozesu industrialetan:
Jarduketa horren bidez ordezkapen inbertsioak sustatu nahi dira, ekipoak, instalazioak eta sistema osagarri energia-kontsumitzaileak efizientzia energetiko handiko teknologiak edota Eskuragarri dagoen Teknologiarik Onena baliatzen dituzten beste batzuekin ordezteko inbertsioak, hain zuzen ere; horren guztiaren helburua da CNAE-2009 sailkapeneko 4. Oinarriaren 1. puntuan bildutako jarduera multzoetako instalazio industrialen azken energia-kontsumoa eta karbono dioxidoaren emisioak murriztea.
Efizientzia energetikorako betekizunak: dagokien indarreko legeria bete behar dute jarduketek, efizientzia energetikorako neurriak kalkulatzeko eta garatzeko. Araudi edo legeria aplikagarririk ez badago, aurrezte eta efizientzia energetikorako Teknologia Erabilgarri Onena (TEO) baliatuko da. Gehieneko ratio ekonomiko-energetikoa 14.379 euro (aukeratu daitekeen inbertsioa)/tep (urtebeteko azken energia-aurreztea) izango da. 2012ko urriaren 25eko 2012/27/EB Zuzentarauaren V. eranskinean adierazitako kalkulu-metodologiari jarraikiz kalkulatuko da programa honen aplikazio bidez lorturiko energia-aurreztearen neurketa.2. jarduketa: Energia-kontsumitzaile handiak ez diren enpresetan kudeaketa energetikoa gauzatzeko sistema ziurtatuak ezartzea:
Jarduketa honen bitartez kudeaketa energetikorako sistemak ezartzeko inbertsioak sustatu nahi dira, hau lortze aldera: CNAE-2009 sailkapeneko 4. oinarriaren 1. Puntuan bildutako jarduera multzoetako instalazio industrialen azken energia-kontsumoa eta karbono dioxidoaren emisioak murriztea, baldin eta instalazio industrial horiek ez badira hartzen enpresa energia-kontsumitzaile handitzat, Euskal Autonomia Erkidegoko Jasangarritasun Energetikoari buruzko otsailaren 21eko 4/2019 Legearen III. tituluari jarraikiz. Kudeaketa energetikorako sistema bat ezarri eta efizientzia energetikoa hobetzeko prozesuak beharrezkoak diren jarduketak bildu behar ditu, dela energia-kontsumoaren aldagaiak neurtzeko, dela analisi, erregulazio eta kontrolerako sistema informatikoen prozesurako eta ezarpenerako parametroak erregulatzeko eta kontrolatzeko elementuak instalatzeko, dela instalazioaren funtzionamendu ezin hobea lortzeko, azken energia-kontsumoak eta kostuak murrizteko, emisioak txikiagotzeko eta informazio bizkor eta zehatza emateko, jarduketa horiek guztiek instalazioaren kudeaketa energetikorako ezinbestekoak izanik.
Efizientzia energetikorako betekizunak: Kudeaketa energetikorako ezarriko diren sistemek efizientzia energetikoan bete behar dituzten baldintzak hauek dira:
- Gehieneko ratio ekonomiko-energetikoa 14.501 euro (aukeratu daitekeen inbertsioa)/tep (urtebeteko azken energia-aurreztea) izango da.
- UNE-EN ISO 50001 Araua –kudeaketa energetikorako sistemei buruzkoa– edo hura ordezkatzen duena betetzea.
- Dagokien indarreko legeria bete behar dute jarduketek, efizientzia energetikorako neurriak kalkulatzeko eta garatzeko. Araudi edo legeria aplikagarririk ez badago, aurrezte eta efizientzia energetikorako Teknologia Erabilgarri Onena (TEO) baliatuko da.
- 2012ko urriaren 25eko 2012/27/EB Zuzentarauaren V. eranskinean adierazitako kalkulu-metodologiari jarraikiz kalkulatuko da programa honen aplikazio bidez lorturiko energia-aurreztearen neurketa.
Aukeratu daitezkeen inbertsioak eta kostuak:
Aukeratu daitekeen inbertsiotzat hartuko da aurrezte eta efizientzia energetikoarekin zuzenean loturikoa edo, beste modu batean esanda, guztizko inbertsioaren barnean teknologia efizientea ezartzera bideratuta dagoena. Inbertsio hori banakaturiko aurrekontu baten bidez justifikatu beharko da (egin beharreko hornikuntzen eskaintzak, instalatu beharreko ekipoen erabateko deskribapenarekin).
Inbertsio erreferentetzat hartuko da proiektu erreferentearen kostua (ekoizpen-maila bereko proiektua, baina ingurumen-hobekuntzarik eta energia-aurrezterik gabe) edo, beste modu batean esanda, teknologia ez-efizientean edo indarreko legeriak eskatutako gutxieneko efizientzia duen teknologian egindako inbertsioa, behar bezala justifikatua.
Inbertsio bakoitzerako diruz lagun daitekeen gutxieneko zenbatekoa 3.000 euro izango da, bai 1. tipologiakoentzat, bai 2. tipologiakoentzat.
Aukeratu daitekeen kostutzat hartuko dira programa honetan helburu energetikoak lortzeko ezinbestean egin behar diren gastuak; honako kontzeptu hauek barne hartu ahalko dituzte, besteak beste:
- Jarduketekin lotutako proiektu teknikoak sortzea, zuzendaritza fakultatiboko kostuak.
- Obra zibila gauzatzeko kostuak, betiere obra zibilak ez badu gainditzen aukeratu daitekeen inbertsioaren % 20.
- Hala badagokio, instalazioak muntatzeko kostuak.
- Beharrezkoak diren ekipo, material eta instalazio osagarriak.
- Garraio-kostuak.
- Laguntza teknikoagatiko kostuak.
- Beharrezkoak diren kostu guztiak, proiektua gauzatzearekin zuzenean lotuta daudela frogatzen badute, eta indarreko legeriari jarraikiz.
- Instalazioak legezkotzeko eta proiektuaren fase guztietan behar diren lizentziak –dela profesionalen elkargoenak dela eraginpeko administrazioenak– lortzeko behar diren kostuak.
- Jasandako BEZa, ezin dena berreskuratu edo konpentsatu.
Hauek ezingo dira aukeratu:
- Kostu propioak (langileak, funtzionamendua edo gastu orokorrak).
- Jarduketa gauzatzeko helburua duen baina onuradunari laguntza eskatu baino lehen fakturatu zaion ezein kostu; eskabidea Agindu honen 8. oinarrian adierazitako aplikazio informatikoan erregistratu zen eguna hartuko da laguntza eskatu zen eguntzat. Aurrekoa gorabehera, programaren barnean hartu ahalko dira jarduketa prestatzeko jarduketei dagozkien kostuak, baldin eta eskabidea aurkezteko beharrezkoak badira (besteak beste, proiektua, memoria teknikoak edo ziurtagiriak), eta nolanahi ere, jarduketa horiek deialdia indarrean hasitako eguna baino geroago gauzatu badira.
- Egungo instalazio industrialen ekoizpen-ahalmena handiagotzearekin lotutako inbertsioak, ekoizpen industrialerako instalazio berrietan egindako inbertsioak, salbu eta beste instalazio batzuk ordezkatzen badituzte eta haien gaitasun industrial berbera izanik produktu berak ekoizteko badira; gaitasun industrial handiagoaren kasuan, ordezkatu den instalazioaren gaitasun industrialari dagokion zati proportzionala baino ezingo da aukeratu.
- Kogenerazio-instalazioak ere ezingo dira aukeratu.
- ETEak ez diren enpresen kasuan, 2012ko urriaren 25eko 2012/27/EB Zuzentarauaren 8. artikuluaren bitartez ezarritako eginbeharraren –56/2016 Errege Dekretu bidez egin zen transposizioa– ondorioz egindako energia-auditoretza; betebehar horrek ezartzen du 2015eko abenduaren 5a baino lehen egin behar dela energia-auditoretza eta, hortik aurrera, egindako egunetikaurrera lau (4) urtean behin, gutxienez.
- Euskal Autonomia Erkidegoko Jasangarritasun Energetikoari buruzko otsailaren 21eko4/2019 Legearen III. tituluari jarraikiz energia-kontsumitzaile handitzat hartutako enpresetankudeaketa energetikorako sistemak ezartzeko kostuak.
Diruz lagundu daitekeen gastuaren zenbatekoak Sektore Publikoko Kontratuei buruzko azaroaren 8ko 9/2017 Legean –horren bidez, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2014ko otsailaren 26ko 2014/23/EB eta 2014/24/EB zuzentarauen transposizioa egiten da Espainiako ordenamendu juridikora– kontratu txikirako ezarritako zenbatekoak gainditzen dituenean, gutxienez hiru eskaintza –zenbait hornitzailerenak– eskatu beharko ditu onuradunak, obrarako konpromisoa kontratatu aurretik, zerbitzua eman aurretik edo ondasuna entregatu aurretik, non eta, haien ezaugarri bereziak direla-eta, merkatuan ez den aski erakunde haiek egin, eman edo entregatzeko, edo non eta dirulaguntzaren aurretik ez den egin gastua. Eraginkortasun- eta ekonomia-irizpideen arabera hautatuko da eskaintzen artean, eta berariaz justifikatu beharko da hautu hori, memoria batean, proposamen ekonomiko merkeena ez denean. Eskaintza horiek justifikazioarekin batera aurkeztu beharko dira, edo, bestela, dirulaguntzaren eskabidearekin batera.
-
Enpresa eskatzailearen eskakizunak
Enpresa eskatzailearen eskakizunak:
- Egunean izatea zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak. Eskakizun hori bete beharko da hala onuradun izateko nola izaera horri eusteko dirulaguntzaren likidazioa egin arte. Beraz, alde horretatik, egiaztapenak egingo dira bai dirulaguntza ematen denean bai ordainketak egiten direnean.
- Dirulaguntzaren onuradun den pertsona fisikoa edo juridikoa krisian dagen enpresa ez izatea, estatuek krisian dauden enpresa ez-finantzarioak salbatzeko eta berregituratzeko ematen dituzten laguntzei buruzko zuzentarauetan ezarritako definizioaren arabera (2014/C 249/01).
- Jakinaraztea gastu diruz lagungarri bera ordaintzeko beste dirulaguntza, laguntza, diru-sarrera edo baliabide ekonomikorik eskatu dioten administrazio publiko edo erakunde publiko edo pribaturen bati, eta ea eskuratu duten ala ez.
- Jakinaraztea ea sartuta dauden ala ez Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioak eta haren erakunde autonomoek emandako izaera bereko laguntzen edo dirulaguntzen esparruan hasiera eman zaion edozein itzulketa- edo zehapen-prozeduratan, eta zeintzuk diren zehaztea.
- EAEko Administrazioak edo haren menpeko erakundeek emandako laguntzen edo dirulaguntzen esparruan, itzultze- edo zehapen-prozeduretako kantitate zehatzen ordainketari dagokionez egunean egotea. Betebehar horien ordainketak egunean dituztela ulertuko da baldin eta zorrak atzeratuta eta zatituta badaude, edo dagokion itzultze-ebazpena dela-eta bertan behera uztea erabaki bada. Eskakizun hori bete beharko da hala onuradun izateko nola izaera horri eusteko dirulaguntzaren likidazioa egin arte. Beraz, alde horretatik, egiaztapenak egingo dira bai dirulaguntza ematen denean bai ordainketak egiten direnean.
- Dirulaguntza edo laguntza publikoak eskuratzea eragozten duen zehapen administratiborik edo penalik ez izatea, ezta horretarako legezko inolako debekurik ere, sexu-diskriminazioagatiko debekuak barnean hartuta, Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legearen azken xedapenetako seigarrenean zehaztutakoari jarraikiz.
- Konkurtso-deklaraziorik ez duela eskatu, edozein prozeduratan kaudimengabetzat jota ez dagoela, konkurtsoan deklaratuta ez dagoela, salbu eta horretan eraginkortasuna hartu badu hitzarmen batek, esku-hartze judizialaren eraginpean ez dagoela edo desgaitua ez dagoela Konkurtsoari buruzko uztailaren 9ko 22/2003 Legearen arabera, konkurtsoaren kalifikazio-epaian ezarritako desgaitze-aldia amaitu gabe.
- Dirulaguntzak lortzeko aukera galduta ez izatea ebazpen irmo baten bidez ezarritako zehapena dela-eta, edo honako delitu hauetakoren bat egin izanagatik: prebarikazioa, funtzionario-eroskeria, ondasun publikoak bidegabe erabiltzea, eragimen-trafikoa, iruzurrak eta legearen aurkako ordainarazpenak edo hirigintza-delituak.
- Kausaren batean errudun deklaratua izateagatik, Administrazioarekin egindako edozein kontraturen amaiera irmoa ebatzita ez izatea.
- Pertsona fisikoa, merkataritza-sozietateen administratzaileak edo beste pertsona juridiko batzuen legezko ordezkaritza dutenak ez egotea Kargu publikodunen jokabide-kodea eta haien interes-gatazkak arautzen dituen ekainaren 26ko 1/2014 Legean ezarritako kasuren batean, edo Hauteskunde Araubide Orokorraren ekainaren 19ko 5/1985 Lege Organikoan araututako hautapen bidezko karguren bat ez izatea, lege horretan edo arlo hau arautzen duen araudi autonomikoan ezarritako baldintzetan.
- Zerga-egoitza erregelamenduz zerga-paradisu gisa kalifikatutako herrialde edo lurralde batean ez izatea.
- Elkarteen kasuan, horiek ez egotea Elkartzeko Eskubidea arautzen duen Lege Organikoaren (martxoaren 22ko 1/2002) 4. artikuluko 5. eta 6. zenbakietan aurreikusitako debeku-kausetan. Ez-zilegitasun penalaren zentzuzko zantzuak egoteagatik, administrazio-prozedura ez etetea, 1/2002 Lege Organikoaren 30.4 artikuluan xedatutakoari jarraikiz, betiere ebazpen judizial sendorik esleitzen ez bada, haren arabera, kasuan kasuko inskripzioa egin ahal izango baita dagokion erregistroan.
- Berreskuratze agindu baten pean ez egotea, Europako Batzordeak aurretiaz erabaki badu laguntza bat legez kanpokoa eta barne-merkatuarekin bateraezina dela.
-
Aukeratu daitekeen jarduketaren eskakizunak
Aukeratu daitekeen jarduketaren eskakizunak:
- Diruz laguntzekoak diren jarduerak Euskal Autonomia Erkidegoaren lurralde-eremuan egitea.
- Jarduketen bidez lortu egin behar da karbono dioxidoaren emisioak eta azken energia-kontsumoa murriztea, efizientzia energetikoa hobetuz, abiapuntu-egoerarekin alderatuta, eta oinarri hauetan ezarritako baldintzak betetzea, aurrezte energetikoa eta karbono dioxidoaren emisioen murrizketa justifikatuta.
- Aurrezte eta efizientzia energetikoko jarduketek betetzea 3. oinarrian ezarritako eskakizunak, eta bertan bildutako mota batekoak edo gehiagokoak izatea.
- Diruz laguntzekoak diren gastuak ez daitezela eskabidea egin baino lehenagokoak izan. Horretarako, «lanen hasieratzat» hartzen da inbertsioaren bidez finantzatutako eraikuntza-obrak hasitako eguna edota ekipoen eskaerarako lehen konpromiso finkoaren edota inbertsioa atzeraezin egiten duen beste konpromiso baten eguna; bi data horien artean, antzinakoena. Prestatzeko lanak, hala nola baimenak lortzea eta aldez aurreko bideragarritasun-azterlanak egitea, ez dira hartuko «lanen hasieratzat».
- Jarduketek indarreko araudi aplikagarria bete beharko dute eta, horretaz gain, derrigorrezkoadministrazio-lizentziak eta -baimenak ere izan beharko dituzte, beharrezkoa izanez gero.
Eskaera egin aurretik:
- Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
- Beharrezko dokumentuak formatu digitalean prestatu (PDF formatua edo onartutako beste formatua).
Ondoren, zerbitzu elektronikora sartu zaitez eta 4 urrats hauek jarraitu:
- Eskabidea bete.
- Aurretik prestatutako dokumentuak erantsi.
- Eskabidea sinatu.
- Eskabidea eta erantsitako dokumentuak bidali.
Jarraian, hartu izanaren agiria erakutsiko da pantailan (hartu-agiria).
Ondoren, espedientearen egoeraren jarraipena Nire karpeta aplikazioan egin dezakezu.
Ebazpena eta errekurtsoak
Ebazteko epea
6 hilabete
Isilbidearen ondorioak
Baietsiak
- Bete itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
Gora jotzeko errekurtsoa administrazio-errekurtsoa da. Honen bidez, administrazio-organo bati eskatzen zaio hierarkikoki haren mende dagoen beste organo batek emandako egintza berrikusteko eta zuzentzeko.
Zer egintzaren aurka jartzen da?
- Administrazio-bideari bukaera ematen ez dioten egintzen aurka.
- Zuzenean edo zeharka auziaren muina erabakitzen duten edo prozedurak aurrera egitea eragozten duten izapidezko egintzen aurka.
Zer organori jartzen zaio?
- Errekurritutako egintza ematen duen organoari edo haren goragokoari.
Zer epe daukazu errekurtsoa jartzeko?
- Hilabete, egintza espresu bat errekurritzen baduzu.
- 3 hilabete, presuntziozko egintza bat errekurritzen baduzu.
Zer epe dauka Administrazioak ebazteko?
- 3 hilabete.
Epe horretan Administrazioak ez badizu ebazpena jakinarazten:
- Errekurtsoa baietsitzat joko da, baldin eta presuntziozko egintza errekurritu baduzu.
- Errekurtsoa ezetsitzat joko da, baldin eta egintza espresu bat errekurritu baduzu.
Zer errekurtso jar dezakezu gero?
- Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa, bide judizialetik.
- Berrikusteko errekurtso berezia, salbuespenez.
Informazio gehiago: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen V. titulua, II. kapitulua, Administrazio-errekurtsoak
Hirugarrenaren datuen alta edo aldaketa "Hirugarrenaren Erregistroan"
Administrazioak laguntzak eta diru-laguntzak ordaindu ahal izateko, Eusko Jaurlaritzako Ogasun eta Ekonomia Saileko Kontrol Ekonomikoko Bulegoaren datu-basean sartuta egon beharko duzu.
Informazio gehiago nahi izatekotan, begiratu hemen:
EAEko Administrazioaren eta bere erakunde autonomoen ordainketa kudeatzeko hirugarrenen erregistroa kudeatzen duen aplikazioa da hau.
Aplikazio honek aukera ematen die erabiltzaileei bankuko datuei alta emateko eta datuok kontsultatu eta aldatzeko, betiere finantza-erakundea sistemari atxikita badago.
Ordainketa-sistemak bankuko kontu bakarra onartzen du pertsona fisiko edo juridiko bakoitzeko.