Atmosfera kutsa dezaketen jarduerak dituzten instalazioak: baimena
Deskribapena
Instalazioan Atmosfera gehien kutsa dezaketen jarduerak (A edo B taldekoak) garatzen badira instalazioak Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzaren berariazko baimena behar dute. Baimen hori jarduera hori eraiki, muntatu, ustiatu, lekualdatu edo jarduera horretan funtsezko aldaketaren bat egin aurretik eskatu behar da. Baita C edo "-" taldeko jarduerak egiten dituzten instalazioek ere baimena behar dute, baldin eta B edo A taldeko jardueratzat hartzeko atalaseak gainditzen badituzte.
Instalazioan jarduerak "-"(2) edo "-"(5) taldeko jarduerak garatzen badira, litekeena da AKDJ jakinarazpena egin behar. Kontsulta bat egingo dute aurretik, zer tramite behar duten jakiteko; horretarako, behar den informazioa emango du Ingurumen Sailburuordetzak instalazioaren administrazio-erregimena ezar dezan.
10/2021 Legearen araberako “lehenagoko” instalazioek lege horren bigarren xedapen iragankorrean ezarritako epeak dituzte IBBra egokitzeko. Kasu jakin batzuetan, hau da, ingurumen-organoak horrela esaten badu, AKDJ baimena izapidetzea posible da.
AKDJ baimena edo horren funtsezko edo ez-funtsezko aldaketa eskatzea
Funtsezko aldaketa bat AKDJ jarduerak garatzen diren instalazio batean gertatzen den edozein aldaketa da, instalazioaren tamaina eta produkzioa, jardueraren energia-kontsumoa, eragindako kutsaduraren kopurua eta tipologia, eta ezarritako aire-kalitatearen helburuekiko eremu horretan dagoen kutsadura-maila direla-eta atmosfera-kutsaduran ondorio kaltegarriak eragin baditzake.
Nolanahi ere, AKDJ instalazioen aldaketa hauek hartuko dira funtsezko aldaketatzat:
- AKDJ instalazioetako emisio totala handitzea, emisio bideratuak eta emisio barreiatuak barne, honako baldintza hauetan:
- Partikula guztien, NOx-en, SO2-ren eta karbono organiko guztiaren masa-emisioaren handitzeak % 25ekoak baino gehiagokoak izatea, honako kasu hauetan izan ezik: handitze hori partikula guztien 1 t/urte, NOx-en 15 t/urte, SO2-ren 20 t/urte edo karbono organiko guztiaren (KOG) 1 kg/ordu baino txikiagoa bada eta inguruneak kantitate horiek onartzeko ahalmena badu.
- Kutsatzaile bakoitzeko masa-emisioaren gorakada % 25ekoa baino txikiagoa izatea, gorakada hori partikula guztien 10 t/urte, NOx-en 150 t/urte, SO2-ren 200 t/urte edo karbono organiko guztiaren 10 kg/ordu baino handiagoa denean.
- Errekuntza-ekipoei dagokienez, potentzia 12,5 MWt baino gehiagokoa bada. Edonola ere, potentzia ez bada handitzen baimendutako jarduera guztietako potentziaren % 25 baino gehiago, aldaketa ez da funtsezkotzat hartuko.
Funtsezko aldaketa bat egin nahi duen instalazio batek aldez aurretik AKDJ baimen berri bat eskatu beharko du, eta ezingo ditu aldaketak egin baimen hori lortu arte.
Ez dira funtsezko aldaketatzat hartuko AKDJ instalazioetako honelako aldaketak:
- Emisio-fokuak kentzea edo AKDJ jarduerak etetea
- Beste emisio-foku batzuk edo beste AKDJ jarduera batzuk sartzea
- Instalazioaren jardueraren bat katalogazioan aldatzea AKDJ katalogoan kutsakorragoa den beste talde batera.
- Foku baten funtzionamendu-erregimena aldatzea eta ez-sistematiko izatetik sistematiko izatera pasatzea.
- Prozesu baten lehengaietan aldaketak egitea, eta horren ondorioz, kontrolatu behar diren kutsatzaileak aldatzea.
- Arazte-sistema jartzea edo aldatzea.
- Edozein kutsatzaileren guztizko emisio masikoa igotzea (funtsezko aldaketa baterako aintzat hartzen direnak izan ezik)
b), c) eta d) aldaketak ezin izango dira gauzatu AKDJ aldatzeko baimena eman arte. Baimena aldatzeko eskaera egiten denetik hiru hilabete igaro badira eta Ingurumen Sailburuordetzak ebazpenik eman ez badu, eskatutako aldaketa egin ahal izango du instalazioak.
Jardueraren erabateko edo aldikako hasiera jakinaraztea
Instalazio berriaren titularrak, AKDJ Baimen Ebazpena jaso ondoren, baimena ematen denetik zenbatzen hasita 4 urteko epea du bere jarduerari hasiera emateko. Jarduerari hasiera ematen dionean, gertakari hori ingurumen-organoan jakinarazi beharko du.
AKDJ baimena izapidetzeko garaian instalazioa martxan bazegoen, ez da beharrezkoa izapide hori egitea, eta IKEaren hasierako txostena aurkezteko epea AKDJ baimenaren jakinarazpena jasotzean hasiko da.
Hasierako IKE txostena aurkeztea
Baimen-ebazpena (edo baimena aldatzeko ebazpena) jaso ondoren, instalazioak AKDJ instalazioaren lehenengo ikuskapen-txostena –emisioen kanpoko kontrolari buruzkoa– aurkeztu behar du. Txosten hori ingurumen-kontrolerako erakunde batek (IKE) egingo du.
Txostena aurkezteko epeak honako hauek dira:
- Martxan dauden instalazioek: 6 hilabete Baimen Ebazpena edo baimena aldatzeko Ebazpena jasotzen denetik.
- Instalazio berriek: 6 hilabete jarduera gauzatzen hasten denetik, jarduerari hasiera eman zaiola jakinarazi beharko zaio administrazioari (ikusi “Jarduerari hasiera eman zaiola jakinaraztea” izeneko izapidea)
Epea amaitu aurretik, instalazioaren titularrak luzapena eskatu ahal izango du IKEaren hasierako txostena.
IKEren aldizkako txostena aurkeztea
AKDJ instalazioek atmosferara egiten dituzten emisioen kontrolak egin behar dituzte AKDJ baimenean ezarritako aldizkakotasunean.
Neurketan agertzen bada emisioen gehieneko balioak betetzen ez direla, AKDJ instalazioaren erantzukizuna da ez-betetze horren berri ematea hartu behar diren neurri zuzentzaileei buruzko plan batekin batera (ikus “Ez-betetzeak jakinaraztea” izeneko izapidea)
Ez-betetzea jakinaraztea eta jarduera-plana bidaltzea
Instalazio baten titularrak detektatzen badu IZP planean ezarritako emisioen gehieneko balioren bat betetzen ez dela, beharrezkoak diren neurri zuzentzaileak hartu beharko ditu luzatu gabe, eta ingurumen-organoan jakinarazi beharko du berehala.
AKDJ baimena baliogabetzeko eskatzea
Dagoeneko baimena lortu duen instalazio batek atmosfera kutsa ditzaketen jarduerak eteten baditu, eta baimenik edo jakinarazpenik ez badagokio, AKDJ baimena baliogabetzeko eskatuko du.
Aplikatu beharreko araudia
Erakundeak
Kudeatzen duen erakundea
- Industria, Trantsizio Energetikoa eta Jasangarritasuna / Ingurumen Jasangarritasuneko Sailburuordetza > Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritza
Ebazten duen erakundea
- Industria, Trantsizio Energetikoa eta Jasangarritasuna > Ingurumen Jasangarritasuneko Sailburuordetza
Kontaktu-informazioa
Harremanetarako datuak
Zuzenean: Herritarrentzako arreta zerbitzua
Kodea(k)
- AKDJ baimena edo horren funtsezko edo ez-funtsezko aldaketa eskatzea: 0117601
- Jardueraren erabateko edo aldikako hasiera jakinaraztea: 0117602
- Hasierako IKE txostena aurkeztea: 0117603
- IKEren aldizkako txostena aurkeztea: 0117604
- Ez-betetzea jakinaraztea eta jarduera-plana bidaltzea: 0117605
- AKDJ baimena baliogabetzeko eskatzea: 0117608
- Beste jakinarazpen bat egitea: 0117609
Eskabidea eta dokumentazioa aurkeztea
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu online inprimakian botoi honen bidez eta bete eskabidearen datuak.
-
Idatzi proiektu teknikoa egiteko komenigarria da Baimena behar duten instalazioetarako proiektua egiteko gidaBaimena behar duten instalazioetarako proiektua egiteko gida irakurtzea.
-
Errekuntza-instalazio ertainen (ICM) erregistroa eskatu behar baduzu, erantsi proiektuari ICM erregistro-eskaera. Ikusi Errekuntza-instalazio ertainak (EIE) atala erregistratzeko beharra duzun jakiteko.
- Baimena eskatzea
Hasi aurretik:
- Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
- Beharrezko dokumentuak formatu digitalean.
Ondoren, zerbitzu elektronikora sartu zaitez eta 4 urrats hauek jarraitu:
- Eskabidea bete.
- Aurretik prestatutako dokumentuak erantsi.
- Eskabidea sinatu.
- Eskabidea eta erantsitako dokumentuak bidali.
* Ez duzu formularioa saio bakar batean bete, sinatu eta bidali behar. Nahi baduzu, Administrazioaren sistema informatikoan gorde dezakezu, eta hurrengo saioetan prozesua jarraitu. - Jarraian, hartu izanaren agiria erakutsiko da pantailan (hartu-agiria).
Ondoren, espedientearen egoeraren jarraipena Nire karpeta aplikazioan egin dezakezu.
Ebazpena eta errekurtsoak
Ebazteko epea
6 hilabete.
Isilbidearen ondorioak
Gaitzetsiak
Administrazioari komunikazio-egintza
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu online inprimakian botoi honen bidez eta bete eskabidearen datuak.
- Komunikazioa aurkeztea
Hasi aurretik:
- Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
- Beharrezko dokumentuak formatu digitalean prestatu.
Ondoren, zerbitzu elektronikora sartu zaitez eta 4 urrats hauek jarraitu:
- Komunikazioa bete.
- Aurretik prestatutako dokumentuak erantsi.
- Komunikazioa sinatu.
- Komunikazioa eta erantsitako dokumentuak bidali.
*Ez duzu formularioa saio bakar batean bete, sinatu eta bidali behar. Nahi baduzu, Administrazioaren sistema informatikoan gorde dezakezu, eta hurrengo saioetan prozesua jarraitu. - Jarraian, hartu izanaren agiria erakutsiko da pantailan (hartu-agiria).
Ondoren, espedientearen egoeraren jarraipena Nire karpeta aplikazioan egin dezakezu.
Administrazioari komunikazio-egintza
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu online inprimakian botoi honen bidez eta bete eskabidearen datuak.
-
IKEak Emisioen kontrola poltsako informazioa bete beharko du IKS-eeMn. Instalazioaren titularrak txostena erantsiko du pdf formatuan.
-
Ingurumen Lankidetzako Erakunde (ILE) batekin harremanetan jartzea eta jakinarazpen-memoria haren esku jartzea
IKEk memoria hori egiaztatuko du eta instalazioaren kanpoko kontrolak egingo ditu. IKEk IKSren “Emisio-kontrolak” poltsa beteko du.
Neurketan detektatzen bada emisioen gehieneko balioak betetzen ez direla, AKDJ instalazioaren erantzukizuna da ez-betetze horren berri ematea hartu behar diren neurri zuzentzaileei buruzko plan batekin batera (ikusi Ez-betetzea jakinaraztea eta jarduera-plana bidaltzea tramitea).
Hasi aurretik:
- Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
- Beharrezko dokumentuak formatu digitalean prestatu.
Ondoren, zerbitzu elektronikora sartu zaitez eta 4 urrats hauek jarraitu:
- Komunikazioa bete.
- Aurretik prestatutako dokumentuak erantsi.
- Komunikazioa sinatu.
- Komunikazioa eta erantsitako dokumentuak bidali.
*Ez duzu formularioa saio bakar batean bete, sinatu eta bidali behar. Nahi baduzu, Administrazioaren sistema informatikoan gorde dezakezu, eta hurrengo saioetan prozesua jarraitu. - Jarraian, hartu izanaren agiria erakutsiko da pantailan (hartu-agiria).
Ondoren, espedientearen egoeraren jarraipena Nire karpeta aplikazioan egin dezakezu.
Luzapena eskatzea
- Bete itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
- Eskaera justifikatzeko idazkia aurkeztea
Administrazioari komunikazio-egintza
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu online inprimakian botoi honen bidez eta bete eskabidearen datuak.
-
IKEak Emisioen kontrola poltsako informazioa bete beharko du IKS-eeMn eta txostena erantsi pdf formatuan.
-
Ezarritako aldizkakotasuna betez, ingurumen-kontrolerako erakunde bat (IKE) kontratatzea behar diren kontrolak egin ditzan.
IKEk instalazioaren kanpoko kontrolak egingo ditu. IKEk IKSren “Emisio-kontrolak” poltsa beteko du.
Neurketan detektatzen bada emisioen gehieneko balioak betetzen ez direla, AKDJ instalazioaren erantzukizuna da ez-betetze horren berri ematea hartu behar diren neurri zuzentzaileei buruzko plan batekin batera (ikusi Ez-betetzea jakinaraztea eta jarduera-plana bidaltzea tramitea).
Hasi aurretik:
- Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
- Beharrezko dokumentuak formatu digitalean prestatu.
Ondoren, zerbitzu elektronikora sartu zaitez eta 4 urrats hauek jarraitu:
- Komunikazioa bete.
- Aurretik prestatutako dokumentuak erantsi.
- Komunikazioa sinatu.
- Komunikazioa eta erantsitako dokumentuak bidali.
*Ez duzu formularioa saio bakar batean bete, sinatu eta bidali behar. Nahi baduzu, Administrazioaren sistema informatikoan gorde dezakezu, eta hurrengo saioetan prozesua jarraitu. - Jarraian, hartu izanaren agiria erakutsiko da pantailan (hartu-agiria).
Ondoren, espedientearen egoeraren jarraipena Nire karpeta aplikazioan egin dezakezu.
Administrazioari komunikazio-egintza
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu online inprimakian botoi honen bidez eta bete eskabidearen datuak.
-
Ekintza-planan honako hauek bilduko dira:
- Ez-betetzea eragin duten arrazoi posibleen azalpena
- Ezarri behar diren neurri zuzentzaileak
- Kronograma, ekintza-planak eta ez-betetzea dagoen fokuetan neurketa berriak zein izango diren adierazita
- Ekintza-plana bidaltzea
Hasi aurretik:
- Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
- Beharrezko dokumentuak formatu digitalean prestatu.
Ondoren, zerbitzu elektronikora sartu zaitez eta 4 urrats hauek jarraitu:
- Komunikazioa bete.
- Aurretik prestatutako dokumentuak erantsi.
- Komunikazioa sinatu.
- Komunikazioa eta erantsitako dokumentuak bidali.
*Ez duzu formularioa saio bakar batean bete, sinatu eta bidali behar. Nahi baduzu, Administrazioaren sistema informatikoan gorde dezakezu, eta hurrengo saioetan prozesua jarraitu. - Jarraian, hartu izanaren agiria erakutsiko da pantailan (hartu-agiria).
Ondoren, espedientearen egoeraren jarraipena Nire karpeta aplikazioan egin dezakezu.
Eskabidea eta dokumentazioa aurkeztea
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu online inprimakian botoi honen bidez eta bete eskabidearen datuak.
-
Adierazi behar da zer datatik aurrera utziko den bertan behera jarduera, eta, hala badagokio zer jarduera gauzatuko den instalazioan.
- Eskaera justifikatzeko idazkia aurkeztea
Hasi aurretik:
- Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
- Beharrezko dokumentuak formatu digitalean.
Ondoren, zerbitzu elektronikora sartu zaitez eta 4 urrats hauek jarraitu:
- Eskabidea bete.
- Aurretik prestatutako dokumentuak erantsi.
- Eskabidea sinatu.
- Eskabidea eta erantsitako dokumentuak bidali.
* Ez duzu formularioa saio bakar batean bete, sinatu eta bidali behar. Nahi baduzu, Administrazioaren sistema informatikoan gorde dezakezu, eta hurrengo saioetan prozesua jarraitu. - Jarraian, hartu izanaren agiria erakutsiko da pantailan (hartu-agiria).
Ondoren, espedientearen egoeraren jarraipena Nire karpeta aplikazioan egin dezakezu.
Administrazioari komunikazio-egintza
- Ziurtatu identifikazio elektronikorako bitarteko bat duzula.
- Prestatu dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu online inprimakian botoi honen bidez eta bete eskabidearen datuak.
- Komunikazioa aurkeztea
Hasi aurretik:
- Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
- Beharrezko dokumentuak formatu digitalean prestatu.
Ondoren, zerbitzu elektronikora sartu zaitez eta 4 urrats hauek jarraitu:
- Komunikazioa bete.
- Aurretik prestatutako dokumentuak erantsi.
- Komunikazioa sinatu.
- Komunikazioa eta erantsitako dokumentuak bidali.
*Ez duzu formularioa saio bakar batean bete, sinatu eta bidali behar. Nahi baduzu, Administrazioaren sistema informatikoan gorde dezakezu, eta hurrengo saioetan prozesua jarraitu. - Jarraian, hartu izanaren agiria erakutsiko da pantailan (hartu-agiria).
Ondoren, espedientearen egoeraren jarraipena Nire karpeta aplikazioan egin dezakezu.